Tuesday, November 18, 2008

..dissapointed..

I just got news from HQ regarding on my Elaun Tanggung Kerja. Remember when I told about me underpaid..working for 2 person no extra allowances? Well after 6 months waiting patiently for the arrears, I just found out that, they will pay for 3 months only. And thus, they will not pay for the first 3 months I was holding that post. I was speechless at first. Then I was... hmm..dun know what to felt. And thus..numb. Honestly, to much birocracy crap that will happen in govt sector. And honestly dun know what to say and to react.

Like my abah always said, REDHA! Bukan rezeki kita...

True..bukan rezeki kami..but deep inside..there's a bit of unsatisfied..and dissapoinment.. I felt like..all this while working in hell of accounts, people dun actuallt bother to give a proper appreciation to me. And now..typing this rite now..make me want to cry..

Takper fara.. maybe next time k.. You will have a certain reimbursement later this year.. Takper fara.. sabar k.. Biar orang buat kita..jgn kita buat orang... sabar k.. A few Ks, make a huge different to what I have planned for our so called casa. Nampaknya, tak dapat la aku buat my walk in wardrobe.

*sigh*

2 comments:

ila de cute said...

sabar ek...sib baik gak dapat yg 3 bulan tu...kalau tak dapat langsung sure lagi bengang...

...$weE+ 666... said...

ermmm apa aku nak ckp ek... aku nak pelok ko, jauh sgt... aku nak ckp sabar, ko sendiri dah pujuk diri sendiri...

btol ckp abah ko, sbg manusia kita kena redha walaupun banyak mender yg kita tak puas hati slama ni... setiap sesuatu yang Allah berikan pada kita adalah baik, baik dan baik. apa yang Allah pilih untuk kita adalah baik. sepatutnya kita reda dan senyum setiap kali diujiNya. aku percaya bahawa bukankah slama ini Allah memberi lebih banyak daripada mengambil?

sesungguhnya bahagia itu terletak pada sifat redha. smoga kita dapat menjadi di antara umatNya yang bahagia dengan kekuatan yang tersimpan dalam mustika yang bernama reda kepada Allah. insya Allah! *hugs*

 

Blog Template by BloggerCandy.com