Friday, September 4, 2009

.di saat perut aku kenyang..

Owh semalam sangat mencabar kewibawaan untuk berpuasa. Punyalah rasa nak muntah.. Hangin nak muntah tuh dah smpi kat tekak dah. Lagi sikit nak bluekkkkk. Seyes pening samseng kg dusun punya. Aikk.. Apa kena mengena pening ngan samseng?? Sebab yang samseng itu aku.. yang pening itu adalah samseng itu. Hahahahahhaha Bodoh! Buat lawak terpimpin laks.

Sib baik aku bijak bistari.. Tepat jer kul 1pm, aku tidur sambil memakai Pore Pack kat hidung nih. Konon2 nak hidung cantik bistari.. tak ada segala macam head.. Tp tetap ada skin head.. Hah? Hidung pun ada skin head ker?? Tapi yang best sekali..kul 2.30pm baru aku bangun.. Apakah?? Hahahahahahahhaha.. Lagi macam bangungs! Kakakkakak! Biarlah aku mcm nih.. Aku tgh happy nih... KAkakakakakkaka

So semalam, Alhamdulillah.. balik jer.. pening tuh dah controlable. Ada ker word tuh? gasak jer lah.. Hahahahahha Jenuh doa mcm2 supaya tak kecundang biler balik. Balik jer... siang udang yang ada 21 ekor tuh.. RM9 jer.. I loikeee.. Udang tuh besar tak hengat.. Putih kemerah2an.. Bukan yang hitam tuh yer.. Yang hitam tuh murah sikit.. Cukuplah dah ada laki hitam dark brown kat umah.. Kuakuakuakuakua! Mcm lah aku cerah sgt. Tapi klu dalam gelap tuh, glow in the dark la gaks.. Hahahahahahahahhaahha! Mangkuk! Mangkuk! Mangkuk!!!!

Okeh.. balik.. siang udang..basuh.. buang kulit udang utk tomyam.. Aku tak pernah masak tomyam kaler merah tuh.. Selalu kalau masak sure Tomyam Putih.. Sebab MZ suka.. pedas berdengunggg.. Mana taknya segenggam cili padi aku tumbuk dan masukkan. Sebabnya juga.. MZ suka pedas.. kang tak pedas sure complaint mengalahkan Simon Cowell American Idol tuh.. Aku nih dahlah tengah hati bukan kristal. Kang tak pasal2 aku buh Multi Purpose Cleaner perisa lemon kang.. Habis pahala aku.. hehhehehehe

Telah aku skodeng kat blog LadyVerde to seek for the recipe.. So menu semalam adalah..

1. Buttered Prawn.

buttered prawn yang agak rentung.. lerr kata nak crispy kan.. hahahah alasan.. masa aku tgh buat nih.. izzah dtg ke dapur nak kismis.. kejap jer bg tuh.. tp by the time tgk kat kuali.. sekali dah hitam daa... hehehehe..juga cili padi telah ku masuk dgn byknya...

2. Ayam Goreng Kunyit


nak masuk gak gambo.. ini ayam untuk anak2..


3. Tomyam Putih Pasir Berdengung



sebab apa berdengung?? sbb pedas berdengung daa... hahahahha


Wahhh.. and the after effect was shockingly terkejut.. Hey! Apa daa! Hahahahhaha.. Aku telah menambah nasi sebyk 2 pinggan. Giler shock! Kakakakak Sebelum nih nak habiskan satu pinggan nasik pun azab! Nih pula 2 pinggan. Ker penangan Buttered Prawn nih?? Ker Tomyam? Ker?? Ker ker?? Hahhahahahahahahha Dan aku tak leh nak habiskan murtabak yang aku tingin nak makan the last 2 weeks.. Sbb I am fully full bebeh!. To the max!!! Masih sempat menyelit Kuih Lopez mak enon. Sodaapppp...

p/s: Kecur laks aku pepagi buta nih... heheheh

0 comments:

 

Blog Template by BloggerCandy.com