Wednesday, September 9, 2009

.berbuka posa ramadhan 18.

Semalam saya curi masa gi pasar. Call MZ, tanya nak berbuka makan apa.. Dia kata sukahati aku lah.. Then aku beli tulang 1/4kg, daging 1/2kg dan sayur2. Tuh jer. Habis below RM20 jer. Then tulang telah direbus dalam rice cooker aku kat opis nih. Hehehehehhe jgn komen apa2 yer. Janji kejer jalan dan siap.

1. SUP TULANG

sup tulang ala siam..



2. IKAN GORENG

sekali ikan goreng pun masuk daaa..

3. IKAN PEKASAM TALAPIA





pekasam yang diimport dari Ipoh..my faveret..



4. SAMBAL KICAP

sambal kicap..consist of bawang putih, cili padi kebabom, garam.. mantoppp!!!


Moral of the story bak kata Dora The Explorer...deliciousss!! Heheheheheh..biar pun simple.. tapi sedap..ceh puji diri sendiri plaks.. hahahahha Saper lagik nak puji kan.. Lagi satu, takkan la tulang tuh ada 5 ketul.. aku makan se jer.. MZ makan 4 ketul.. Lu pikir la sendiriiii!!.. Hahahahahahhaha

p/s: Tetiba aku lapar.. chin peng tull.. Dah la lepas sahur aku tak tidur dah.. terus buat kejer umah.. Izzah leh lak berak bagai.. Tengah tidur pun leh berak ker?? Aku tak paham.. Makan lagi macam2 semalam.. Dah aku tegah..makan gaks.. Kan ker dah sakit perut..

2 comments:

Am said...

bestnyer sup tulang tu...rebus guna pressure cooker ke? kite xde lagik pressure cooker... tgh survey2...brand ape yekk...

Filla said...

giler menggugat iman lauk ko.. hot mama, minah ni rebus tulang kat opis dari kul 8.00 pg sampai 4.00ptg..mana tak lembut daging!!! kuakaka..rasa nak cantas kepala aku tak far?hah..

 

Blog Template by BloggerCandy.com