Tuesday, August 25, 2009

.grill pan oh grill pan.

Last month aku balik Kelantan. Tetiba jer kang ada org tanya aku kenapa aku balik Kelantan. Balik untuk jenguk Tok Ayah laki aku. Dia merangkap bapanya kepada MIL aku. So biler balik, kami berkonvoi 4 bijik keter yakni, PIL's, SIL's, BIL's dan kami's.

Jadinya semasa kami di sana, kami telah bergerak ke Rantau Panjang. Dan semua orang telah berpinar mencari pinggan mangkuk piyuk belanga bagai. Dan aku jer yang lek2 jer. Ingat nak rembat sesuatu yang susah nak dapat. And yes, rega corelle ker..luminarc ke.. arcopal ke..vantage..noritake ker..adalah jauh lebey murah dari tempat lain. Macam noritake tuh for 16pcs set aku tgh kat KL dalam RM1k lebey..kat situ adalah dalam RM800 lebey.. so lebey murah.. adakah aku merembat noritake? Dengan anak kecik yang masih kecik.. aku nak merembat noritake? Ada kang yang kena pakuk ngan En Zaki. huahuahuahua

So biler semua orang parkinson keluar masuk kedai, aku plak melayan Izzah yang berpuluh kali suh aku beli air. Dan masa nak beli air tuh la, aku termasuk kedai ini di mana MIL aku pun masuk... dan aku ternampak ini!!!!!

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*


Grill pan idaman kalbu



Aku sudah jumpa grill pan idaman hati aku. Wooooohoooooo!! Sudah lama aku mencari. Kalau dah jumpa pun, mesti aku pk 56 kali sebab of the price. Aku kan kedekut nauzubillah. Then biler smpi kat sini aku terus tanya rega grill pan ini. Dia kata Rm50. Aku kan penawar..So aku tawat to the limit.. dapat la beli RM42 dengan syarat jangan cakap kat sesaper. Oooppsss! Aku cakap ker?? Aku type jer kan..? Muahahahahahahahhahaha



walaupun cap Zebra jer..dan bukan tefal..maxim..gourmet..ikea..tapi aku tetap suka..sbb it works the same.

Dan semalam aku telah pun menggunakannya untuk memperangat hidangan berbuka puasa yakni si ayam percik En Zaki yang punya. Jenuh dok pk..macam mana aku nak hangatkan percik nih. Masuk oven kang..kering..(aku takder microwave yer)..nak hangat atas kuali kang..melekat2 dah tak lawa.. then aku teringat aku ada pan ini.. Wahhh.. sangat hassle free.. takder lekat2..senang! Mulalah aku merancang nak panggang macam2 ateh pan nih.. Dan most of all, dia masih moist!!!! Me loikeee!!!

ayam percik on the grill..heheheh


dan ini hidangan berbuka puasa.. simple jer..dan tak membazir...



tepung pelita..kalau orang Perak panggil kuih limas.. heheheh


kuih akok untuk En Zaki..his faveret kuih

Sekian sajer cerita dari bilik berita.. hehehehhehe

2 comments:

Miss Moon said...

wah cantek dowwwwwww fara ...nko mmg terrer jumpa benda hok muroh tapi molek ...aku suka ar ....

ini jugers adalah idaman kalbu ku ....mak sokaaaaaaaaaaaaaaaa aku tgk yg hok kat ikea tew mahal macam bedil ....ngak mampu aku nak membeli sebiji ...

tapi pan yg nko adiahkan kat aku amatla berjasa fara weyyyyyyyyyyyy bila aku guna pan tew terbayang nko ...alhamdulillah ...dapat pahala nko akakkakakakakkak . mung kalo juper hok molek2 barang dapor nih buzz ar aku tek ...sebab aku nok gok .

tgk nih aku doh raser jeles doh ...hoooooooo nok wat guaner neh?

...$weE+ 666... said...

elemekkk fara ni grill pan pun nak kecoh wat entry, huhuhu... (jgn mare k, bulan2 pose tak baik mare2) ari tu boss aku bagi PREE OF CAS je kat aku... hehehe

 

Blog Template by BloggerCandy.com