Tuesday, January 4, 2011

..roti yang telah dipurikan..

Holaaaaaaaaaaaaaaaaa peopleeeeeeeeeeee!!!


Wazzuupp! Wazzupppp!!!

Pangggggggggggggggggggggggggggggg sekalikkkkkkkkkkkkkk!!!!


{wink}

How's new year everyone? Amboi.net. aku nih berenglish bagai nih kenapa yer? Rasa cam bagus? Ada lah sikit.. lebih kepada rasuk merasuk actually.. heheheh

Meh aku nak citer sikit. Aku teringat kat Abah dan mak aku. And you know what? The thought almost make me cry. Tapi sebab aku macho, pengcryan tidak berlaku sebab aku kan gagah perkasa. Walaupun sebak macam mana pun, aku make sure pengcryan tidak berlaku. Sebab kalau nangis, confirm mood aku 3 hari lepas tuh sure ke laut..

Kan ker Ari Jumaat tuh cuti kan rakyat sekalian.. So aku teringat masa kecik2 abah kami selalu belikan chapati atau pun roti puri dekat gerai singh yang jual depan CIMB bank tuh. Cicah ngan sardine buatan singh tuh gaks.. Mantopppppppppppppppppppppppppppppppppppp!!!!!!!! Every week tuh dalam 2 3 hari confirm beli..

And the memories make me wanted to cry over more. So instead of crying, aku try google this recipe. Dan taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa... Lalu permasakan telah pun berlaki. Roti puri nih I tell you sangatlah berlemak cream. Sebab kena goreng dan kena salat sikit ghee kat rolled dough.
Masa buat adalah senang.. Tapi nak maintain the dough sangat lah failed. Nevertheless aku telah berjaya melakukankannya!!.. 13 keping altogether.. Izzah and Imie asyik makan tak berenti. And Kie suprisingly makan gaks.. Dia kan tak suka pelik2..


Apa yang bestnya Roti Puri nih?? Belum try belum tau deyy.. Bukan semua mamak cendol reti buat nih... Dan tak semua mapelai reti buat gaks.. Tapi narnia mamak naina kat Kota Damansara reti buat.. tapi kadang2 jer dia offer kat orang.


p/s: Aku home sick sebenarnya. I miss my parents so very to much. Tapi akukan jauh, biler nak balik Ipoh ntah biler. Sebab dah ada kerajaan sendiri, keputusan adalah tertakluk kepada kie gaks.. uwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

0 comments:

 

Blog Template by BloggerCandy.com