Monday, January 24, 2011

..chocolate chip cookies..

After a year and half struggling for not falling sick.. I rest my case last Thursday.. Bermula dengan migraine.. yang menyebabkan muntah lara.. then cough and sneezing.. then tight chest with wheezing.. I feel like a football referee when whistling while sleeping... when I have this wheezing.. I tend to whistle when I breathe..

{smile}



Izzah and Imie also have the symptoms.. cough sneezing and wheezing.. But I'm not worried about Izzah.. coz' she's a fighter.. I do worried about Imie though. Coz' he kind of fragile when it comes to sickness.. Luckily he is not down with fever.. FYI, the 3 of us have not falling sick for the past 1 year plus.. Biler sakit, ambik ko.. trio nih memang kena betul..


So last Friday, despite being not well and all.. I wanted to bake something to cheer up the kids as well as to boost my mood yang down nih a bit.. Walaupun dok shrehh shrehh..masa nih tak cough lagiks.. just sneezing jer.. Sempat lagik tgk In her shoe.. again.. I know walaupun berjuta kali tengok.. tapi still masih tengok..

So I was flipping old books.. and I came out with this recipe Chocolate Chip Cookies from Biscuit Code by Florence Tan.. the famous chef in Malaysia.. Florence is synonym with cookies.. especially biler nak raya, she always on TV teaching how to make cookies.. no doubt by Nestle Cornflakes of coz...


The recipe turn out to be so goooooooddddddddddddd! Thumbs up! And my kids walaupun being sick and all.. still munching the cookies non stop.. And yes.. Ummi dia orang la yang lagi terror.. dengan panas2 cookies tuh lagiks.. dah munch2 dengan milk panas..lepak depan tv tengok In Her Shoe.. ngeh ngeh ngeh.. Lepas tuh menggeletar sebab sejuk terus naik bilik terus selubung. Giler hazab semput lepas tuh...


Esoknya still mengemas bilik, since it's been a while since I last sweep the room.. so imagine me.. ngan semputnya.. ngan batuknya.. ngan bersinnya.. one hand tekup towel kat hidung.. another hand sweeps away the dust.. siap tukar cadar.. for the 3 beds.. jemur bantal.. tukar langsir.. perghhhh memang hazabbb.. tapi demi anak2.. ummi sanggup k...


Tapikan nak tell you all something la.. sometimes.. walaupun a simple thing, like me baking this cookies.. walaupun sakit.. when you munch it.. sangatlah heaven.. habis semua sakit nih.. habis semua penat nih.. it's a simple reward to me...



Walaupun sakit, tapi gigih keluarkan my camera dabak tuh...siap settingkan.. siap keluarkan tray bagai.. owh yer.. comelkan tray polka dot tuh.. me loikeeee.. hahahahahahhaha then tak tengok lagi aku kuarkan lampu minyak tanah reading tuh.. sebab my flash dah rosak.. gigih ok.. kie balik takder komen apa2.. dia tahu dah kalau bini dia nih weng.. confirm tah hapa2..

p/s: Ari nih mak mc sampai esok.. dah lama tak mc nih.. tapi kali nih kena mc betui2.. tak leh baking2.. kena rest betui2.. iyer ker.. tuh housechores sapa mau buat haaahhh?? hehehhehe

2 comments:

Lenny said...

fara kalau ko tak rest aku nak babap ko.. bley?

Ijann Hj. Marzuki said...

kuki aku mana? :D

 

Blog Template by BloggerCandy.com