Monday, January 10, 2011

..aku telah berjaya..

....membuat Pai Tee atau pun Top Hat!!!!!!!

Yippieee!!!!! Walaupun susah nak mampuihhh.. akhirnya aku berjaya buat.. yer memang senget benget.. This are few yang semenggah kejadiannya.. Yang lain hancus!!!! Terbaraii bagai tapi aku kira halal jer.. makan jer cicah sos thai.. dapnyer sos thai MIL aku beli dari Kelate.. bapok sedaknya!




Kenapa aku poyo sangat buat pai tee nih?? Sebab aku suka makan.. lagi satu sebab aku tingin nak makan pai tee yang kat Chicken Rice Shop tuh.. Drooling okkk... yang nih aku pakai udang kering.. tapi kalau pakai udang fresh.. melatopss!

{drooling kuar buih dah nih...}


Lagi satu mana aku nak terbit Pai Tee nih kat sini... Which kalau nak makan kena lah carik inisiatif sendirik.. Mana nak carik kan kat sini... Dekat Old White Coffee aku tak tahu ada ker dak.. Kalau ada pun aku tak gi dah Kopitiam tuh... banyak sangat keraguan.. susah gaks kan.. kalau dah ragu2 nih..

Itu pun gambo terpaksa di super impose kan.. Sebab shaking.. Tripod aku dah patah.. so kena guna tangan aku niha.. Dah tentu ada sedikit parkinson di situ...heheheh Isi dalam Pai Tee tuh.. aku letak racikan carrot, sengkuang, timun sikit dan of koses udang kering.. Setengah orang letak taugeh bagai.. aku dok berohi nak letak taugeh.. kus semangat..


Susah tak buat Pai Tee nih? Inti dia tak susah.. Ko carik2 jer.. tapi nak buat sarung tuh la hazab sikit.. Minyak tak leh terlampau panas.. or terlampau sejuk... kena just nice jer.. if not sarung tuh akan terlampau lembut so tak melekat kat acuan...Nak bagi melekat kat acuan susah gaks.. kena jaga temperature.. ker sebab aku yang bangang tak reti2??

{hehehehehhe}

Anyway kie loves it.. anak2 loves it.. eventhough dia orang makan yang sarung tuh jer.. they called it the krup krup krup.. sebab biler makan ada bunyi krup krup krup.. kalau Imie lagik la.. makan macam makan biskut.. which is a gud thing.. sebab daripada makan biskut tuh.. dia alah sikit.. biler makan ni.. sbb tepung beras base.. so tak Imie tak lah beraks2...

p/s: next will try 1 recipe yang aku tingin nak try.. heheheheh






0 comments:

 

Blog Template by BloggerCandy.com