Thursday, January 15, 2009

..a great start for a brand new year..

Off to a great start. Something to reward myself for the past 2 years I've been slaving my butt in this department. And definitely a treat to myself. Since my hp were in dire need to be change. Period!!!

Alhamdulillah, dengan izin dan limpah kurnia dariNya...Aku akhirnya tukar hp Motorola V3x aku. Bukan aku tak sayang..dan bukannya aku tak senta.. Tp kalau tetiba aku cakap berdegung2, ghupernya phone aku dh blank..itu maknanya apa?? Itu mmg definitely nak kena hentak!!!..

This phone is the one in my wishlist! Last year punya wishlist. Hence I was admiring the phone, when En Zaki bought his Nokia 6600 phone! Read here. At that time, I have the money. But I was holding to buy since I have a lot in my head. A list to do..and to pay..and much more.

But now, I can afford it without too much to think off. Alhamdulillah. Syukur sangat2. Terima kasih Tuhan..kerana memakbulkan doaku ini... Amiinnnnnnnnnnnnnnnnn


Lagi satu aku trade in my phone and samsung kakak aku. (Dedua phone itu adalah bekas phone adik aku). Sbb my sis dah ada phone baru (courtesy of adik aku gaks). So biler trade in dedua phone tuh, aku hanya add in separuh K sahaja. hehehehhehe Instead of the red one, aku choose seperti di bawah ini. Sebab? Everywhere I go, semua org pakai merah. Aku tak suka sama ngan orang. Aku nak lain. Disebabkan aku nak lain jugak lah, aku kena gi dekat 10 kedai baru ada kaler biru nih... hehehehheheheh


So far...I'm loving it to itsy bitsy!!!!

Tuesday, January 13, 2009

..i 'heart' my pan!!..


I heart my pan!!!! Aku suka sgt ada flat pan ini!!!! Sangat worth it! My pan is not Tefal nor Maxim nor Gourmet' nor something that is from branded range. Aku bought it from Menang Glassware i.e the catalogue! I am in fact the member of this range. Rega dia after member discounts is RM17.90!!!!!! Sangat worth it!!! Did I tell u oledi????




Biler dah ada flat pan ini, aku leh goreng roti canai (tanpa minyak tau), masak burger serta buat telur bungkus! Sangat mudah dan hassle free. Nak terbalik pun senang. Yang bestnya ianya tanpa minyak!!!!! Weeehaaaaaaaaaaaa!!!! Saper nak??? Angkat tangann!!! Hahahahahahhaha

Monday, January 12, 2009

..kejadian tahun lepas..

Aku lupa upload citer ini due to year end closing account..sangat bz.. lagi satu sbb aku sokmo lupa bawa sd card.. heheheheheh

Date: 27 Disember 2008
Event: Anto org kahwin di Felda Lakum, Temerloh

Alkisahnya kawan En Zaki kahwin pada hari ni. Dan dia ajak kami sekeluarga gi ikut sekali anto rombongan. Kawan En Zaki nih merangkap kawan sejak kecil, masa idup kat KL dan juga kawan sekampung. So rata2 yang gi ikut sekali anto rombongan ini, ialah kawan2nya jugak. Sebagai isteri yang CEMERLANG, haruslah ikut apa jua yg dikata oleh En Zaki.

Kalau nak tahu, aku sedang lepak2 kat umah dalam kul 11am gitu. Tetiba En Zaki kata dah siap ke semua? Nak anto rombongan kul 12! Hah!!!??? Tuh sebabnya kekadang aku nak sepuk jer En Zaki nih. Semua bgtau last minit. Aku mana tahukan. Sib baik aku dah mandi dan tak peyed. Kalau semua itu berlaku, ingat sejam 1/2 jam sempat aku mandi? Lum lagi aku nak iron baju lepas tuh pakai tudung, dah kenduri kawen kena la lilit putar belit bagai kan.. menci aku biler dia buat aku macam nih. Sib baik anak2 aku pakai tee holland arituh. So Izzah jer tukar ker dress.


seperti biasa..minah ini..masuk kereta jer..ada botol ngan bantai busuk..


mamat nih pula..pakai jer tee holland adik aku bg..tukar seluar pakai denim short.. hehehe



dan tak lupa gambar aku yg remote control..kebabo.. errr shade aku nih bley dikategorikan sbg aviator ke jujue?? hehehehehhe


dan izzah pun tak ketinggalan pakai shade En Zaki ..tetapi cepat2 aku ambik..kang terkepak mati aku nk ganti...

En Zaki with his new shade..yg sekali pandang macam matrix pun ada.. hahahahahhah



pengantin lelaki tuh kawan En Zaki..in green apple gitu.. Di..warna ko.. hehee


seperti biasa biler aku makan..kawan2 En Zaki yg jaga anak2 aku..Izzah dah berlari2 dlm khemah tuh..Imie plays peekaboo ngan Pak Ngah..sepupu En Zaki..


dan seperti biasa takder saper nak ambik gambo aku..


byeee.....otw to our car..

Balik dari Lakum, kami singgah di umah PIL. Tapi tiada siapa di rumah.. Jadinya..hari itu sgt2 panas..maka kami membasuh anak2 di dalam besen luar rumah.. pulak masing pampers dah full..

seksi tak i?? tapi imie laks tetiba phobia mandi dlm besen.. pls ignore kelumutan umah PIL aku nih yer.. umah kg la katakan...


Kan ke ari isnin 29th dec tuh cuti awal muharam. So tetiba lepas maghrib, En Zaki ajak gi Kuantan. Aku pening la dpt laki mcm nih..yang suka tetiba. Tetiba jadi baik..tetiba nak meroyan.. semuanya tetiba..sengal aku nih tauuu!!! Tp sib baik aku bini ala2 martial art gitu. So bawa baju lebey kurang, sbb kena bermalam kan. Since it was a long weekend, hotel2 di Kuantan semuanya penuh. But lucky us, kami dapat gaks bilik kat Rumah Tumpangan Loba2 (bukan nama sebenar), tapi takder aircond..ada kipas jerk.. aku redah jer..sbb malam itu sgt2 sejuk! Kami sampai di Kuantan kul 9 mlm!!!!

Seperti biasa anak2 sgt jakun biler tidur di hotel.. it takes hour and lots of patience..sbb aku letey kan..Sehari suntuk jalan.. panas lagi di siang hari..mlm hujan lebats..feh..sgt melemaukan.. hahahahahahahhahahahahahahah


izzah dengan aksi nak buat peace tapi tak berjaya.. heheheheh


imie macam biasa..kena kasi penuh dulu..klu tak meroyan..

dan juga aksi gedik sang bini yang nak peluk sang suami yang tak layan sang bini sambil diperhati oleh sang anak..ape keheeeenyaaa!!!?? hahahahahhahaha

Esok we went to jalan2 di sekitar Kuantan. Fes stop bekfes dulu. Roti canai dia sgt sedap! Seyes tak tipu.. Depan Berjaya Megamall.. Fil, kalo ko dtg Temerloh..aku bawa ko gi Kuantan jer terus.. heheheheh

seperti biasa budak berdua nih tak reti duk diam biler duk high chair nih

En Zaki ngan tee yg diberi oleh adik iparnya..(adik aku la tuh) hahahahah
Hajat di hati untuk cari 4 wheel drive model di toy city.. Tapi kami singgah di Parkson di Megamall. En Zaki dapat gaks 4 wheel idaman kalbunya.. siap beli seko lagi hotwheel.. caitt..menci aku..then sudah dpt yang diidamkan..aku ajak ker East Coast Mall..hajat di hati nak ke k4..tapi seperti biasa kena ronda2 dulu.. masuk Parkson gaks..sbb En Zaki nak tgk lak model keter kat situ..

Aku gi kat Home Appliances dulu..then aku sudah terfallen ngan satu bedsheet Akemi nih..Dan dari rega RM188, aku dapat membelinya after discount RM37.90!!!!! Ko giler aku tak beli?? Tapi aku takder cash, sbb aku dah bayo duit hotel.. Then kang nak gi k4 laks.. So En Zaki paid for the bedsheet. Kang memlm dia gaks yg nak tidur ateh tuh kan.. hehehehh

K4 arituh byk offer! So among other things yang aku beli ialah diapers anak2..Sangat murah! Then cari sikit toys utk Izzah n Imie. Dan byk gaks groceries yang banyak kami beli. Dan paling syoknya ianya dibayar oleh En Zaki. Safe duit aku!!! Hahahahahahah OTW balik, kami singgah dulu umah mak pak sedara En Zaki... Malam itu jugak aku tukar bedsheet baru!!! Yeahhhaaaaa

Akemi Bedsheet ku...


kasi close up sikit...

Aku tahu korang hangun tengok bedsheet aku. Tapi nak wat mcm mana. Aku suka! Hahahahahahahahahahha..Pening aku tgk bunga2..sekali sekala best gaks pakai bedsheet macam nih.. baru ganas! Vrooommm!! Vrooommm!! Barulah matching berlaki kan si pomen En Zaki..hehehhehehhe

Friday, January 9, 2009

..live from my phone..


Live from my handphone.. Thanks Mr Ries (my ex - now my bestfriend!) for guiding me how to set my phone..Thank you so much..and now I can mmsing and other stuff.. Canggihkan hp aku? I can now login from my hp! But then..maleh aku nak nunggu lelama..it takes exactly 2 mins in order to retrieve certain page. And consume a lot of money tooo.. huhuhuhuhu

Thursday, January 8, 2009

..suka korang yer aku buat quiz2 nih..


Nampak gayanya..biler aku buat quizz..korang memang alert giler..sampai sanggup mengrefresh page aku nih berkali2..syabas beteh..I loike..but then 2 orang telah menghantar hantaran hati kepada aku..and the pemenang yang menang tiada yang lain melainkan memang menang semata-mata ialah:


1. Puan Farah (aku letak nama dia dulu..sebab dia ym aku..dan send tru ym)

siap ambil using camera lagiks..


yer aku tahu puan farah..blog aku mmg best! mantap! malatop!!!



2. Puan Emelda (nih my fren dari sekolah rendah sampai la sekarang..


Siler ym or emailkan aku alamat kokorang yer... linda..ko belum bg aku lagi alamat kat aku.. hehehhehehheheh..bagi aku habis azab siapkan akaun nih dulu yer..nanti aku pos.. aku owe ann ngan watie lagiks..tp tunggu jer yer.. jgn terperanjat klu tetiba muncul jer parcel kat opis korang nnt..hehehehehehhehe

Wednesday, January 7, 2009

.. the 1778 visitors..

Left corner of this blog ada meter reader. Whoever yg jadik 1778 visitors, siler print screen dan email me at fara_azdra@yahoo.com. Hadiah menanti andaaa!!!!!

Friday, January 2, 2009

..happy birthday ABAH ZAKI!!!..

En ZAKI turns 32 today!!!!!!

Yay! Sudah tua laki ku ini..hahahahahahhaahha mcm lah aku muda sangat kan? hahahahahhaha Jadinya I decided not to buy anything for him. Sebab dia kata tak nak! Bagus! Bagus! Tapi saya still nak apa yang awak janjikan nak bagi saya yer yang...hahahahahhahahahh He replied, ok. Oleh itu nanti biler kita gi KL, saya tunjuk awak bayar..reply mamat nih lagik.. Macam tuh plaks? Apa punya turrr! Hehe


So as a replace we went out to celebrate.. at SR! Yer tuan2 dan puan2 sekalian.. Temerloh ada SR. Apa cikai sangat ker Temerloh nih? Kat Temerloh pun ada SR tau..sebelah Old White Coffee kopitiam..tetiba aku nasi tambah..hahaahhahhahahahhhahahahahhahahahahahah

Yang hampesnya, biler kami masuk SR tuh..everybody were looking at us.. not the staff but the customers.. Yerlah aku ngan En Zaki were wearing selekeh2 jer..with our SLIPPERS! And the kids hanya pakai pyjamas dan socks! Ko giler tak pakai socks? Sejuk ujan tetiap ari kat sini. Kang balik malam, dedua kembung susah aku. Tak tidur plaks kang.

as usual the double AI nih memang la kecoh..tak reti duk diam.. izzah with thousands of question and imie with lots of exploring whats this and that...hehehhehe


whilst the bday boy reading the KL Lifestyle..ambik koooooo

dan seperti biasa takder saper nak ambik gambo aku dan aku kena ambik gambo sendiri..oh ya..tee yang aku pakai adalah adidas basketball..tetiba mention brand..apa kes?? sukahati aku laaa...hahahahahahha


Then the food came...lepas tuh..do i need to say more?? heheheh let's mentekedarah laaa.. Honestly aku sangat lapar dan ditambah pula aku stress tahap cipan jadi otromen.. seyesly biler tgk menu..aku jadi parkinson..semua benda aku nak makan..hehehehhehe oleh kerana itu, jgn order makanan biler anda lapar+stress= mangkuk yg kekenyangan... hahahahahhahahaha

en zaki with grilled chicken pepper apa ntah..yang ada nasi tuh...

mine.. chicken lidue ker fondue ker duedate ker aku pun tak ingat..yg aku ingat dia sgt menyenyangkan! chicken entwined with cheese dlm roti yang bersalut bread crumb lantas di bakar ke goreng? aku pun tak tahu.. tp mmg sesak nafas aku makan chicken nih...huhuhuh abih diet aku..uwaaaaaaaa


menu utk double AI..kiddis burger meal.. Izzah loves it so much.. whilst Imie loves the fries..


apple kasturi for En Zaki, Lychee smoothies for me and ice water for the double Ai..and believe me when i say that Izzah can finish the whole glass all by herself..i tell you..balik umah pampers full!

Tapi yang paing harunya ialah Imie.. He eats the fries given while his eyes were so sleepy..he fell asleep while eating... hahahhahahahahahahahahhahahahahahah see for yourself...

Kesian kat anak aku nih.. But then after paying the bills..off we go to the neighbouring store hehehe yakni the Al-Ikhsan! Ingat nak survey2 sajork.. and guess what? Al-Ikhsan was on sale. Really GOOD BARGAINS!!!! Dan dengan niat hanya untuk looking2..aku sudah terjebak... hahahahhaha menci tull.. bought myself a tee, beg untuk brg futsal for En Zaki dan Izzah dgn jayanya mengepow ummi dia sebijik bola! Macam biasa gaks..Izzah will run here and there like kedai tuh abah dia punya..dengan hanya berstokin sajer tau.. kasut kan tak pakai.. hehehhehe

hasil rembatan yang terembat..hahahahahhaha

bola yang berjaya di pow oleh Izzah


Biler smpi umah, the double AI huhahuhahuha terenjut2 excited main ball. Aku sajer jer bg dia org hingaq sikit.. Later masing2 menyerah diri..cari bottle masing2..dan tak bangun smpi esok pagi.. Yeaaahhaaaaa!!!

jgn curik bola aku...huhuhu..selimut ke mana..org kemana..

whilst imie happily ever after drinking milk..dan as usual..selimut ke mana..org ke mana..


My Dear,

Happy 32nd birthday! May Allah blessed in every move u made..and every breath u take.. I love you with all my heart... Muahsss!
 

Blog Template by BloggerCandy.com