Wednesday, March 31, 2010

..kalau bab kreatip terlampau nih, serah jer kat izzah..

Masa tengah flipping my old picture files, I came across this picca. Rasanya masa nih Izzah was 2 yrs +.. Izzah asked me to tie her hair. Nak suh aku ikat rambut yang sekangkang kera tuh? Owh aku jarang biarkan Izzah rambut panjang. Teringin sebenarnya nak biarkan Izzah berambut panjang. Aku masa baya Izzah, rambut panjang berjela smpi ke pinggang ok. Nanti aku scan. Owh aku takder scan. Aku snap jer. Heheheheh

Berbalik dengan Izzah, biler rambut dia panjang jer.. confirm aku bawa dia gi Saloon Ah Mei Gunting Rambut. Tak kosa aku nak biarkan rambut panjang. Walaupun aku rasa teringin untuk belikan clips la.. hairband la.. getah rambut la.. Tapi daripada aku menderita kena hamun ngan anak sendiri.. sbb gatal la.. rambut melekat2 kat badan la.. baik aku kerat.. Kang ada yang makan sup kasut size 8 kang...hehe

Masa nih aku memang tengah huru hara nak memasaknya.. mengemas umah nya.. masa nihlah ko nak pakai baju chantek.. suh aku ikat rambut.. Siap bukak almari baju dia, ambik sendiri baju yang dia nak pakai. Amboi.net cik kak weh.. punyalah Ummi awak nih berjimat cermat ngan baju chantek simpan elok2..berhanger bagai.. awak leh nak pakai baju nih untuk dijadikan baju harian.. Aku sekeh kang!

Tapi hati ummi mana yang tahan.. tak smpi hati satu.. tak tahan dengar rasukan ablasa dia pun satu.. pakailah Izzah weh.. terkeluar embroidery apa kejadah dari baju tuh..siap ko.. Then nak ikat rambut.. citer sikit camner nak ikat rambut sekangkang kera nih?? Citer sikit..

Tapi aku ikat jugaklah.. tapinya dpt la sejuring seperti gambar di bawah.. Dah ikat tuh.. kembali semula la aku ke dapur.. Then tak lama lepas itu.. terdengar la Izzah berkata..



"Ummi, cantik tak rambut kakak??"

*

*

*

*

*

*






Dia ambik buah mainan dia yang ada cam zap on kat tengah2 tuh, lekat kat rambut. Kreatif Izzah oiiiii... Kreatifff!!! Kalau bab2 kreatip terlampau nih..serah jerlah kat awak..

p/s: Tuh sebab aku selalu pening kepala.. migrain dalam jangka masa yang lama. Ini baru sikit dia punya antiques.. Belum lagik aku citer yang lain2.. belum lagik aku citer dia ambik air semayang guna air yang aku flush kat toilet bowl lagik.. Tekanang makk!



4 comments:

:: LadyVerde + Mr.Doc :: said...

wahhhh kire ok la tue...tahap imiginasi tinggi...good attributes for a kid tue babe :)

aLyNnZ said...

huihh..terer nyer izzah sure kreatiff..comei tantekk

azdra-azdra said...

verde: betul la tuh.. that's y walau macam mana pun ...bersabar jer lah.. tp bila dah melampau.. hangin gaks.. hehehe

alynnz: comel mmg comel.. tpi sekali buat perangai.. dah tak comel dah.. heheheh

Maya Bakers said...

Fara... rindu aku kat hang...!!!
Aku ader award something kat hang.... nnt check blog aku yer..!!

 

Blog Template by BloggerCandy.com