Friday, April 20, 2007

::one of the things that hurt me the most::


I was hurt! Deeply hurt!



memang tidak dinafikan.. byk benda-benda yang tidak dapat dielakkan.. seperti contoh my BIL is a retarded.. thus he will do something that unpredicted.. tapi benda-benda macam nih.. dapat dikawal oleh manusia yang berakal..seperti contoh jangan beria sangat bagi baby cam izzah dekat sangat dengan dia.. sebabnya perkara macam in the picca akan berlaku..

memang MIL gelabah giler, bila aku tanya pasal that scratch...explaination yang aku dapat baca bahawasanya dia takut aku marah...

aku tak marah.. seriously aku tak.. cuma aku kesal dan kecewa.. menyebabkan aku terluka dan terguris untuk kesekian kalinya...aku cuma minta tolong jaga izzah.. tapi bukan sahaja minta tolong.. aku bagi contribution to the house.. eg in money wise..as well as material..

tapi bila seorang manusia yang berakal tidak dapat mengawal manusia yang kurang sempurna akalnya, aku memang kecewa.. itu baru sikit. benda-benda lain yang terjadi, walaupun MIL tak cakap direct kat aku..tapi aku masih dapat info dari nieces Kie. so what's the different? sebabnya masa niece KIe cakap "achik, tadi izzah terlentang!?" aku dapat baca dari kerlingan mata aku, yang MIL aku tengah bagi isyarat kat niece Kie supaya tak cakap..

jangan salah kan aku, kalau aku lebih percaya pada baby sitter aku dari MIL aku sendiri.. benda-benda ini aku terpaksa simpan dalam hati dan mengawalnya dari menjadi amarah yang begitu hebat..kerana kalau aku tak kawal perasaan amarah tu, i tend to utter the worst and hurtful words that came accross my mind..thus it will only blacken the wound that has already been in my heart...

biler aku rasa aku nak marah sangat.. aku fikir pasal Kie dan Izzah.. aku tak mahu mengeruhkan keadaan kerana aku amat sayangkan DUA insan ini.. jadi aku hanya goes with the flows.. that i know it only get me depressed..

Tuesday, April 17, 2007

::a.z.d.r.a::

azdra...Antara Zaki Dan faRA.. itulah maksudnya.. people often to ask me..y azdra? apa maksud azdra.. bagi aku azdra adalah satu ikatan padu antara 2 insan yang telah berjanji untuk sehidup semati.. till death took us apart..

aku masih ingat lagi di awal perkenalan kami.. kesungguhan dia untuk mengenali diri aku.. membuatkan aku membuka pintu hati aku untuk dia, sedikit demi sedikit.. yang pasti aku terpesona dengan kesungguhan dan keikhlasan yang dia tunjukkan..

dan masih menjadi memori terindah yang seringkali aku ingat dan semat di dalam hati ini.. seringkali waktu itu menjadi landasan serta ingatan buat ku dari terus dibuai unsur-unsur serta dugaan yang cuba mencuit kedamaian perhubungan ini..

kini perhubungan ini telah mencapai DUA tahun.. sesungguhnya, aku amat mensyukuri nikmat dan rahmat yang dikurniakan dariNya untuk aku dan kie.. mensyukuri kebolehan untuk berkomunikasi..kebolehan untuk mencari kedamaian dan persefahaman... aku bersyukur..sungguh bersyukur...

cuma yang aku mahu sempena ulang tahun ini.. tiada lain.. hanya ini.. sedikit penghargaan dan perhatian kepada diri ku.. sepertimana aku memberinya tanpa sempadan dan berbelah bagi.. i give u my heart and soul... sesungguhnya aku hanya mengasihi diri mu seorang..tiada yang lain.. hanya diri mu...

Selamat ulang tahun my dearest kie....

Wednesday, March 21, 2007

::a special world::




A special world for you and me
A special bond one cannot see
It wraps us up in its cocoon
And holds us fiercely in its womb.

Its fingers spread like fine spun gold
Gently nestling us to the fold
Like silken thread it holds us fast
Bonds like this are meant to last.

And though at times a thread may break
A new one forms in its wake
To bind us closer and keep us strong
In a special world, where we belong.

Wednesday, March 7, 2007

..::aku memang rindu::..

last nite, aku pening tahap gaban.. i sees thing in TWO.. serba tak kena dibuatnya.. adakah kerana aku tak makan.. perhaps.. tapi memang aku dah gastrik seawal 6.30 pagi. aku tak tahu kenapa jadi mcm tuh. sebab aku memang makan. cuma lately aku tak ambil lunch. bukan untuk kurus. tapi untuk menjimatkan kos. sebabnya aku tak ada gaji untuk 2 bulan, since i just got transfered from KL. tukar jabatan, bermakna tukar tempat pembayaran gaji.

tapi yang bestnya bila aku pening, KIE take over kerja2 di rumah. which includer mandikan Izzah. bagus tul kalau pening nih. yang tak bagus, aku tak boleh nak bergerak. sebabnya setiap kali aku bergerak, pandangan ku terus bergegar. after struggling between consious and unconsious, aku berjaya gak melepasi tahap pening tu. walaupun aku masih loya lagi.

then untuk menghilangkan raya loya, aku makan mangga yg MIL belikan dari Kelantan. setiap kupasan memang menghiris hati aku. sebabnya aku teringat dan rindu akan keluarga di IPOH. teringat saat manis semasa makan mangga dengan mak, abah, yong, nyah, yang dan adik. mak la yang mengupas. *smile* kami la yang perabiskan *lol* bila sampai biji mangga tuh, kami sekeluarga akan berebut. *smile*

aku rindu saat itu. kalau aku banyak duit, akan ku balik sekarang jugak! kalau aku banyak duit, sekarang jugak aku balik. kalau aku banyak duit, akan ku beli mangga satu lori dan ramai2 kita kenduri makan mangga.

aku rindu. rindu sangat2. rindu saat kemanisan itu. aku rindu untuk berdekatan. aku rindu untuk ke situ. aku rindu akan aksi usik-mengusik sewaktu kita bersama. aku rindu the way we tease each other. aku rindu! aku rindu! aku rindu!

if only i can turn back time...mak, chik rindu sangat.....

Tuesday, February 27, 2007

can I be more this spastic??

ya Allah.. seriously I'm in huru hara mode. I dun know why I can be this unorganised. all i'm asking is just please leave me alone. only for a while. just just give me 1 hour, so that i can concentrate more on my work. so that i can finish up my endless work that seems not able to stop.

i've tried to reorganised back. the thing that i should do first, and tidy up according to its priority. but they seem not able to leave me alone. the huru hara mode seems to catch all the energy i've tried to save on the buziness schedule as a housewife n an ummi later. n all are building up, until i felt chocked and unable to breath!

all i'm saying is, i just need a peace to myself. so that i can breath and exhale. so that i can finish the thing i should do.. just 1 hour. i need 1 hour to reorganise..to reboot.. to see things more clearly....can i? or can't i?

Monday, February 26, 2007

..::a weekend without HIM::..

so the weekend goes kindda smooth for me n izzah. eventhough kie was away for a course, that weekend, it was alrite for us.

mula-mula ingat mcm nak balik rumah MIL. tapi fikir-fikir biarlah duduk di rumah sendiri. at least, it proves that i can stand on my own. be independent..rely on myself.. so me n izzah, duk lepak-lepak kat rumah, tengok TV...TV tengok kami.. hehehe

tetiba terdengar bunyi lagu snow patrol from my hp...it was my MIL. it was saturday, and she called asking whether we were ok or not.. i said ok.. kenapa laks tak ok kan? then dia tanya izzah nangis ke malam tadi..? i said tak.

kalau aku nak menjawab lebih, memang aku boleh jawab. tapi aku tak jawab. sebenarnya apa the real reason tanya aku camtuh? am i incapable jaga izzah n menguruskan rumahtangga, even kie is not around?

it bothers the hell out of me?? aku memang tak suka orang mempersoalkan kredibiliti dan my ability. i am CAPABLE k! see the leg laaaaaa..

bila kie takder, i thought i will be ok. but it is not ok. for me la. i was kind of lost. there were something missing... entah la.. susah nak describe.. i think i can't live without him... walaupun semua urusan rumahtangga, him, n izzah aku yang uruskan, pernah terdetik mengatakan kalau kie outstation, i should be ok. i dun like the feeling of needing something or somebody. it made me vulnerable..

Friday, February 23, 2007

people sometimes can be inconsiderate..

kadang-kadang macam terlampau sukar untuk berbuat baik dengan orang.
kadang-kadang macam malas sangat nak baik dengan orang.
kadang-kadang macam tak mahu nak berbaik-baik dengan orang.

sebab..

kadang-kadang manusia nih, memang tak patut di buat baik..
kadang-kadang manusia nih memang tak perlu untuk di cakap baik-baik..
kadang-kadang juga, manusia nih memang tak payah la di buat baik!

kenapa perlunya manusia yang macam nih?

izzah demam campak seminggu.. aku memang tak cukup tidur dan since dia tak nak dekat kie, jadi terpaksalah aku melayan izzah yang penuh dengan ragam. izzah jarang meragam. tapi bila sekali dia meragam, memang tak terlayan dibuatnya. serba tak kena dibuatnya..

then aku dapat tahu from my officemate about another officemate than has been complaining about me to HQ! all for naught! simply becoz SHE is too consuming about the mistake that SHE assume I made!! and after that, is being confirmed by HQ that there is not such thing as the mistake that she accused me to do!

what made me fiercely angry is, why the hell she has to do that? i didn't do nothing to deserve such treatment. i did everything in my power to make sure that i do my work and pleasing everyone. every single one i know! and why is that? coz' i have a theory in my head, that when i treat everyone equally and nicely, people will treat me the same!

but that isn't going to happen. is it?
 

Blog Template by BloggerCandy.com