Friday, November 14, 2008

..laki aku dah dapat apa yang dia nakk..



At last, he gets what he wanted all this while. Semua isu2 craving nak itu dan nak ini sudah selesai. Kalau tak, macam nak giler aku dengar.. Saya nak itu..saya nak ini.. dan bla bla bla Semuanya berakhir ari minggu yang lepas. Macam orang peknen pun ada.. Mengidam itu dan mengidam ini. Macam2 hal. Believe me when I tell you it is the most annoying journey okehhh! Giler bebal aku nih follow En Zaki nih gi beli barang. Cerewet tahap kesatria baja hitam!!





seperti biasa biler masuk bilik, wajib loncat atas katil duluks..


Dah la En Zaki buat haru, tetiba dia kata jom gi KL, kita overnight kat sana. Perghhh! Macam nak giler aku nih. Mana nak packing, mana nak uruskan anak. Tapi as usual, aku kan efficient. Heheheheh Iyer aku nih dah ala2 pengakap. BE PREPARED!!! Giler ala2 bini army dah aku nih. Huwarghhhhhhhh! Aku memang setahun lepas kahwin, aku kena ikut rentak dia untuk kemakmuran rumahtangga.. hehehhehe



puan filla, inilah baju yang aku terpengaruh ngan ko tuh.. hehehhe


Ok.. Back to the subject. hehehhe




seperti biasa Imie akan maintain coolio dia.. imie pakai baju auntie zizie bagi


dan izzah sudah start menggelenyar..hahahahha


Dari Temerloh dalam kul 10 am, kami pun gerak ke KL. So far so good. Cumanya Izzah dah start nak bagi aku jadik MUMBRAAAA! Tapi belum lagik jadik. Heheheheheh Mumbra itu adalah villain dalam thundercats! Hahahahahaha Martilah giler cartoon.. Hahahahahah Sampai KL dalam kul 11.45am terus carik hotel. So carik2 yang sedang2 dan convenient gitu. Terus gi Preston Inn kat Medan Tuanku. Hotel kecik jer. Tapi servis besar. Semua ada, TV channel yang penting2 ada (dah mcm kat hotel 5 star), iron & ironing board, sejadah, kettle, extra pillows, bilik air cun eventhough ada sedikit leaking. For 3 stars hotel, I would have say its a 5 star service. Parking jerlah ciput. At that rate, ada 2 double bed. Cun! Plus courtesy of En Zaki! itu yang penting! Muahahahahahahahhahahahahahha

Setelah lepak2 dalam sejam dua, kami gerak ke OU lepas Zuhur. Lunch kat McD sajork. Then carik2 barang2 En Zaki. SEBAPAK besar OU tuh, leh takder barang yg dia nak??? Aku nih nasib baik penyabar orangnya. Aku layan jerlah. Ngan nak handle 2 orang anak lagik, yang dah start nak buat perangai. Yerlah, tengah En Zaki nak menerai bagai, kenalah aku yang pegang kan. Takkan En Zaki masuk dalam fitting room pun nak bawa anak kan? Harus buta huruf anak2 aku nnt. hehehehehheh


senang kejer aku..dedua duk kat baby chair.. hehehe


Setelah sekian lama, En Zaki sudah naik royan sbb tengok pangai anak2. Padahal aku yang penat nih yang handle, tak laks royan. Macam mana tuh? *garuk dagu* hehehehhe Dengan kadar rengus yang tinggi, dia ajak blah. Aku ok jer. Dah la tak dapat apa2 kan. Tuh rengus sbb tak dapat lagi apa yang dia nak beli lah tuh. Tensi mak okehh

Masuk hiway, segala crankiness suda tone down. Yerlah. Letih kan. Semua orang letih. Bebudak lagi la. Tetiba di NKVE, En Zaki kuar exit Subang. Conficious aku kejap..hehehhe Ghuper2nya mamat tuh nak gi SS15, carik keter dia tuh. Tensi mak! Sib baik anak2 tidur tau. Kalau tak haru aku.

After dah dapat keter itu, kamie gerak ke Klang nak visit kawan baik dia. Kawan masa kejer kat Proton dulu. Sesama susah senang. Yang tolong bawa dia gi spital, masa zaman merempit dulu. Semuanyalah. After that, kami gerak ke Tanjung Gila (muara) gi dinner. Tapi idaklah aku nak ambil gambar. Giler? Dengan haru biru Imie nak tidurnya, ngan Izzah nak turun high chairnya..Ngan aku nak baling orang yang nyanyi tuh ngan kasut lagi. Buduh nak mampus. Sora tak sedap, nak gak memekak kat org tgh makan.

Izzah bley laks buat perangai nak ikut kawan En Zaki. Sebab dia ada anak 2 orang. Kawan la tuh. En Zaki apa lagi nak royan la. Aku pun. Tapi aku masih sabor lagiks. Last2 tidur. Memang penat kan. Sampai kat hotel dalam kul 10++. Semua plaks tetiba cerah bijik mata, dari tgh tidur dalam keter. Yerlah nak angkut barang2 lagik kan.



peekaboo! imie baru bangun tidur..


Hari ini dalam sejarah Izzah bangun kul 9 pagi!! Giler bestnya aku. Tapi aku dah biasa bangun awal, kena gaks bangun. Sebab lepas tuh tak leh tidur laks. Tapi leh aku kemas apa yang patut, masak air, basuh botol bagai. Setakat Imie bangun, aku leh handle lagiks. Siap aku turun bawah beli bekfes lagiks. Kagum giler aku! Hahahahahahahahhahaha


izzah seperti biasa memang minah tefon



then Imie biasalah menyongeh..sambil meniti kat katil..


Then siap check out, kami ke SOGO. Yer moon, aku duta SOGO. Aku tahu. Ko dah bg aku title itu pada ku. Dan paling best, ianya tengah sale! Yahooooo! Punyalah besar OU tuh En Zaki tak dapat apa yang dia nak. Last2 kat SOGO jugak yang dapat.


izzah with slide..


Aku cakap kat En Zaki, suh dia gi carik barang2..sementara aku duk kat playroom kat Children's Department. Imie dah start nak tidur dalam stroller. Memang dah time pun. Tapi setelah sampai di situ, dia ajak aku gi Hotwheel. Ada size besar, tapi dia tak muat. Apa kes orang tua nak pakai baju budak kan? Tahulah slim river. Last2 beli untuk Izzah. Untuk Imie tak dapat. Giler babas besar. Tapi sebelum dia sempat carik barang2 dia tuh, aku sempat mengepow tees, bottle, sip cup and slack untuk anak2. Biler lagiks kan? hahahahhahahahah


imie baik punya tidur...



ada kakak layan izzah main..dah la siap ngan cap hantu jepun tuhkan.. heheheh

Tapi last2 En Zaki naik, suh aku gaks turun. Sebab dia tak reti nak beli ker idak. Antara Dockers dan brand2 lain. Dockers tuh mmg mantap, tp dia kata pricey. So i suggested that he alternates to other brand. Macam BUM ke..Diesel ke..janji ok dan sedap di pakai. End up, he bought the BUM jacket.

After SOGO, kami ke Carrefour Wangsa Maju. Sebabnya nak beli groceries. Dan nak tengok outlet Levis/Dockers tuh. Sajer jer. Mana tau ada yang berkenan. Aku nih nak blouse. Masa kat OU, aku cakap kat En Zaki aku ada minat blouse kat Reject Shop, rega RM29 jer. Leh aku kena bambu, sebab dia cakap setakat RM29 klu nak dibandingkan ngan jam awak tuh beraapaa!!?? huh tekanan tul aku. Tak cakap marah. Cakap pun marah. Last2 aku dapat blouse gaks kat First Lady. Hahahahahha Lantak aa.. Janji dapat.

HASIL REMBATAN






benda alah nih kena assemble sendiri. usaha mamat nih nak assemble menate nih. siap buat kat tangga..sbb kat bawah anak2 kaco. hahahahhaha


Moral of the story, I pretty much enjoy my weekend. And I think En Zaki too. So do the kids. Tambah pulak masa kat Sogo sampailah balik, they were so good! Behave! Dah recharge kut. Tapi saper kata LAKI NIH SENANG SHOPPING? CEREWET GILOS!!! Menci akuu! And all this while, dok marah aku suh cepat ler apa ler.. padahal dia lagi dasat!


Friday, November 7, 2008

..En Zaki's Wishlist..

-En Zaki's wishlist-
1. Handphone
2. Jam Tangan
3. Docker's Jacket
4. Hotwheel T (kalau tak muat beli gaks untuk Izzah & Imie..knp aku takder??? kenapaaa??)
5. AE86 Model (En Zaki ialah seorang fanatic Initial D)
6. Handbag Puan Fara (yang nih aku yang add sendiri..huahuahuahuahuahua)


Orang might be thinking or saying it out loud..ini wishlist laki dia, yang dia sibuk2 nih knp? Huk alo.. dah nama laki..sure la bini turut enterframe. Apa kes? Plus En Zaki sangat la susah nak tengok dia shopping. Selalunya bini dia yang shopping untuk dia. Ada faham? Ini semua insyaAllah akan dapat dalam masa terdekat. Excluding wish no 6 la. Itu aku punya list. Hahahhahahahaha


Tapi aku tahu orang2 tertentu akan cakap. Dah dapat banyak duit, simpan la. Why spend?
Jadinya, kejer banyak nak giler. Simpan sajer? Tak perlu reward diri sendiri? Salah ker kalau nak spend? Salah? Lagipun bukan la kejer giler nak spend sampai habiskan. Adalah porpotionate untuk simpanan. En Zaki tau itu semua. Sebelum persoalan itu timbul, aku explain kat sini. Thus, I don't know whether orang2 tertentu tahu our reason. It just my TWO cents. If you cannot accept it. Don't bother at all.

..lunch yang tak brp nak lunch..

timer yang dipasang mcm bangang..hahahahha


Lunch yang tak berapa nak lunch yer tajuknya. Sebabnya, aku just follow bebudak nih gi Menang Glassware. Dia orang ambik pinggan mangkuk bagai. Aku ikut sebab aku boring. Hahahah plus aku hanya keluar sajer. Sebab aku bukan nak beli ker..apa tah pulak nak melantakkan.. Aku masih kenyang. Pagi tadi aku bekfes ngan nasi goreng yang digoreng sendiri..


Then bebudak nih gi Mentakab laks. Which is 20 mins journey. Aku tidur dlm keter. Sebab aku boring giler lantas tidur. Bley mcm tuh?? hahahahahahha Later mater aku sedar jer keter stop depan McD. Aku terus terkejut. Wehhhhhhhh! Aku tak bawak duit wehhhhh! Bantai bedudak nih gelak kat aku. hehehehhe Sib baik ada rescue ranger. If not aku tgk ko, ko tgk aku jerlah..


Oh yer..aku suka makan Big Mac. Apa jua menu yang muncul..Aku mesti pilih Big Mac gaks. Bapak pelahapnya aku nih. Kata masih kenyang. Tapi makan Big Mac? Aikkk!!??? hehehhe


..aku teringin..

Aku teringin dua benda alah ini untuk Izzah. Aku kan insyaAllah akan dapat satu arrears ber k-k gaks dalam masa terdekat ini. And wanted to buy this 2 things for Izzah, as a late bday pressie. Kenapa teringin? Sebab Izzah suka main masak2. Then semua utensil tools menan dia, adalah cap ayam yg berega tak sampai RM10. Tapi dia focus. That's the only time dia focus. Tak kaco orang. Lagi satu klu dia baca buku. Memang focus. Buku ada sponsor. Which is my sisters. Dia orang suka belikan Izzah buku.

JUSt LIKE HOME Light&Sound Kitchen Center Playset


JUSt LIKE HOME Eletronic Smart Kitchen

Lagi satu sebab mengapa aku nak beli menan ini, supaya dia tak ganggu aku masak kat dapur. Bukan macam skang, habis peyuk belanga aku semua di ketuk2..dibuat mainan. Kang tak kasi, marah aku kan. Marah main campak barang bagai kat aku.

Rega dia dari RM150-RM260. I am not sure about yang electronic version though. Sebabnya ntah. Aku pun tak tahu. Hahahahhahahaha Maybe sebab the price kut. A bit pricey. Hek eleh. Memang mahal pun menate alah ini. Tapi masa aku kecik2, aku takder benda semua ini. Semua barang menan, adik aku jer yang dapat. Aku tak dapat. Unless kalau aku dapat good result. Baru leh dapat. The last time aku dapat ialah Barbie Doll. TMNT, The Mask, Transformer..adik aku yang dapat. Aku dapat serpihan keturunan punya menan. Tapi ada aku kisah? Janji aku happy main. Aku kan kreatip!

Sebab apa tetiba aku decide nak beli? Sebab insyaAllah. early this year ke..dlm next year la..I'll be moving to our new house. Not so new la. Sbb beli atas orang. Then aku decide utk buat satu room tuh especially room for Izzah & Imie. Situlah katil..situlah tmpt menan..Situlah segala2nya..



For Imie.. aku teringin nak belikan untuk dia blocks and mega blocks and lego. Lots of them! Lots and lots! Sebab aku suka menan macam ini. Untuk mencetus tahap kreativiti dan dinamik! Aku suka... Ya Allah..minta2 lah what I have in mind will be fulfill... Aminnnnnn...

Thursday, November 6, 2008

..::alhamdulillah::..

En Zaki pick me up from work yesterday.. Sebab dia nak usha jam tangan. FYI, dia dah bertahun2 tak pernah beli jam. Dia masih pakai jam G-Shock, Alba zaman tonan and later Adidas yang aku bagi for his 28th birthday! Since dah dapat arears ber-K K itu, makanya sebagai bini mithali, aku menyokong belakang dia untuk bershopping. FYI lagiks, dia sudah lama tak bershopping untuk diri sendiri. Kesian gaks kat dia. Ini sebagai program reward kepada diri sendiri. Sbb kejer En Zaki sangat teruk!!!! Plus duit dia kan. So hentam jerlah...

view dari depan

En Zaki has 2 watches in his mind. Memang nak ke Wata Time in Kuantan. Know what type of watches he had on mind?? Tissot dan Swiss Army!!!! Bapak branded laki aku nih! Bley tahan gaks tahap high taste tak ingat dia nih. Hehehehehehe

So aku cakap, kita survey kat Temerloh duluk. Takder kalu baru carik kat KL. So off la ker Mentakab. 1st shop ada tissot. Perghhhhhh! Rega paling mangkuk ialah RM800. Yang lain tuh riban2 la. Aku dah cakap dah. Tapi cakap dalam hati jerlah. Malas aku nak bebel byk2 kan.

Then gi ke shop lagi satu. Ada macam Swiss Army tapi bukan Swiss Army. Rega pun macam Swiss Army. Tapi dia ada yang murah sampai ler yang tak murah. heheheh Paham tak what I'm trying to say?? hehehheheh

pandangan dari atas

Jadinya En Zaki was so interested ke Swiss yang macam ala2 Swiss Army itu. And he bought it! Yup! He did! And I'm so happy for him! While En Zaki tgh uruskan transaction itew, aku saja2 tgk jam kat situ. Di samping pegang Imie yang sedang tidur dan jaga Izzah yang berlari2 sambil meraba jam dinding yang tergantung dalam kedai tuh. Gila aku! Tapi kang susah laks En Zaki nak berurusan kalau aku tak jagakan. Sebab lengan En Zaki tuh mcm lengan aku, kering..nak kena adjust strap la..tambah lubang la..explain function laa.. Macam2..
tadaaaaaaa..swiss choronoforce harkkthhtuiiii mak koo..hahahahhaha terbeli lidah aku.. hahahah kotak dia dari kayu ko..giler lawa...
jam En Zaki, tapi aku yang pakai. itu tangan aku yer cik salmah sekalian.. heheh
Dah bayar semua, En Zaki buat statement ini:
En Zaki: Ambik la satu jam.
Me: Saper?
En Zaki: Awak lah.
Me: Fara takder duit lagi.
En Zaki: Saya ada duit. Gi la tengok.
Me: Boleh ker? (boleh aku buat ayat itu??? hahahahha)
En Zaki: Moh tengok.
Maka tengok lah kami. Yang aku berminat mahal gaks. RM596! Kesian laks kat dia. Then tukar design lain. En Zaki yang pillih. Sebab dia yang nak bayarkan. So aku ikut jer dia. Then dia kata, dia pun leh pakai jam aku tuh. hehehehhe Sebab at first, En Zaki sua yang brand sama dia. Tapi kecik. Aku? Pakai jam kecik? hahahhahahaha Harus aku ikat jam dinding kat pinggang aku nih. (Jam dinding itu aku tuju kat ko filla...hahahahahha)
ini jam kesayangan aku..yang aku pasti akan berpanjangan selama 10 tahun...
After he bought the watch, I CRIED! Like sebak punya CRIED! Aku CRIED sebab En Zaki memang jarang giler show affection kat bini dia. Perkataan sayang boleh dikira ngan jari. Bagi hadiah lagi la. Inikan pula nak wish birthday. Tapi bila dia buat mcm ini, aku menangis. Antara syukur dan gembira. Alhamdulillah.......
itu tangan aku jugak..sangat mantap kan aku pakai. auwww!
*sigh*

..::hmmm::..

I just hate to be ignore...
And be the last person to know...

Hate to be ignore...
And be the one who are not important...

Just hate to be ignore...
And be out of circulation...

Hate to be ignore...

how i hate to be ignore...

hate to be ignore...

hmmmmm...

Wednesday, November 5, 2008

..::aku mencik!!::..

nokia 6600


En Zaki has bought a new phone. Dan aku sangat jeles dan mencik, coz' all this while aku yang beria2 nak tukar phone. But he changed his first. Aku sangat jeles. Uwaaaaaaa But then he totally deserve to be luxurised (ada ke such word?..huhuhuhu) by this phone. Simply because of this reason:

- He just received his hard earned claim mileage that is overdue for 5 months!!!!

- He offered to buy me jewelry (its either a chain or a bracelet btw..sbb emas sudah rega RM80++++), but I refused simply because he totally deserve treats for himself. Tapi biler dapat EPF tuh nanti, I WANT BOTH YER EN ZAKI!!!!!

- His current phone is in dire need to be replace. Hehehe i.e phone itu selalu hang! Sama prob ngan my phone. Furthermore, sangat lembab kuar menunya biler kita tekan keynya.

- I want him to buy things that he wanted to buy for himself. Since he bought and top up everything in the house. i.e: groceries, pampers, milk formula etc.

- He gave me pocket money, since I put all of my money to replace my long lost MYKAD & 2 MYKIDS. Purse aku kena curik last Nuzul Quran!!! Totally spend to RM700!!!

- He gave me extra money, so that I can buy that bag that I want!!

- He will sponsoring the trip to Melaka. My family gathering!!! (kakak2 sekalian, the answer is yes..i have budget for the trip..courtesy of En Zaki)

As and independent wifey before, (I do whatever I want to do with my money I had left) It kindda awkward to actually have your husband to pay everything and buy u things! (Noted: En Zaki sangat susah nak show affection. To give gifts to his wife, it is not common thing that he will do!!!). Although it kindda syok jugak to be treated once in a while. Nih semua hasil layanang yang begitu mantop sejak akhir2 ini!!!! hehehehhehehe huahuahuahuahua muahahahhahahahah (if you know what i meant... *smuk* smuk* smuk*)

nokia 5610 express music

Anyway En Zaki, tapi kalau dapat hp yang di atas ini bagi ke isterimu ini.. sangatlah saya giler excited!!!! Saya kan suka hp lasak tapi ayukan...Kita boleh tukar2 hp, sbbkan yang pun suka hp ini.. jadi taklah fara jadi mencik.. makin sayang pun ada.. *having-the-puss-in-boots-in-the-movie-shrek-look*

But nevertheless, I am happy.. for now..hehehhehehe

 

Blog Template by BloggerCandy.com