Saturday, November 6, 2010

.. tangan aku yang cramp..

Tangan kanan aku nih mmg agak sensitive. Dulu masa form 5 lagi sebulan nak lisan BI.. aku telah berjaya menempatkan diri aku di bilik OT kat Hospital Fatimah, Ipoh. Gara-gara my right hand is not functioning well... gara-gara gaks si attendan ten dent aku koyak. Ko ada koyak2 nih? Yer akulah yang gagah perkasa dalam family aku.. di mana telah berjaya secara tak sengaja mengoyak urat secara professional..

\m/

Itu pun terpaksa di operate sebab ubat tak jalan.. lepas habis ubat.. sakit balik.. fisio pun tak jalan.. dah la sakit nak suh fisio laks.. Rasa nak benam kepala Datuk Dr Siva tuh kat ateh meja dia.. huh ganas! So terpaksalah aku merelakan wrist aku nih dibedah oleh doktor bedebah itu.. Siap dengar lagu AWAS from KRU dalam bilik OT tuh.. almaklumlah bius kat tangan jer.. maksud kata aku dibedah idup2..

Giler ngilu!!!!!!!!!!!!

Jadinya aku mc lama. Naik sekolah, terus gi Ujian Lisan BI.. siap bawa kusyen nak ampu tangan. Aku ingat lagi.. lukanya ada dalam 2 inchi jer.. dia punya balut mak aiiii.. sampai ke siku.. pakai anduh lagik.. Masa tuh aku ingat lagik.. Mak aku jer yang handle sesorang... teman aku ke OT.. siap suh aku ajar aku "Allahuma yasir walla dua'sir.. Ya Allah berikanlah kemudahan kepada ku..."Scary kejap waktu tuh.. abah aku takder outstation kat Langkawi..

So after 15 years.. walaupun dah operate.. tangan aku masih macam tuh.. tak leh nak beria.. kalau beria ker over acting ker.. sure aku sakit.. to the extend kena pakai bandage baru redha..



Takperlah ditarik sikit nikmat hidup nih.. Mungkin ada yang alpa ker kan.. We don't know. Only HE knows what's the best for us. Things happen for a reason kan?

{smile}

p/s: Malam nih nak pulun buat hantaran.. Show no mercy! Muehehehehe

0 comments:

 

Blog Template by BloggerCandy.com