Thursday, April 3, 2008

..a SIXTY TWO birthday..



Dear mak..

A sweet soft spoken person.
Who well verse in English and Malay...sometimes she speak Mandailing too...
Never beat us..but will talk non stop when she reach the limits of patience.

A very dear person to me..
Very patient with the rest of the clans..
Every time I was beaten by abah, she will rub minyak chiwit-chiwit at the place I was beaten..

The one will bebel me a lot about consequences and help me through the rough days.
Back in the days, always back me up from abah temperament.

The one who cooks the family well known dishes for us. Even when I was pregnant.
She will come to KL or Pahang, to give the food to me.
Because she know I love it.

I inherited the creative fingers...the patience...from my mak.

Happy 62nd birthday dear mother. May Allah bless you with good health and iman. I love you for the rest of my life....

..::a pleasant suprise from a dear fren::..

In the morning at the office

Her: Aku stress nih!
Me: Why? Tell me la..
Her: Aku stress nih.
Me: Yerlah..Tapi ko stress kenapa?
Her: Aku nak bagi surprise kat ko. Tapi aku kol semua bakers yang ada kat Temerloh, semua tak leh buat by today.
Me: Hahahahahahhahahaha! Amenda suprise aku tahu nih??
Her: Yerlah aku nak bagi suprise. Ko leh gelak? Aku stress nih!
Me: Takper. Leks laaa.. Biar jer aku yg bagi ko suprise.. Leks..Next year ada..
Her: Ahhhhhhh.. Aku stressss!

We went back to IL's house and bring lots of foods and satays, in rememberance of our anniversary. Nobody know about it tho. But we still wanted to celebrate with them. Hahahaha I received a phone call from Mak & Abah, wishing for our marriage to last and happily ever after. Aminnnnnn.. Thank you for the wish. We love you heaps!

When I was at Lanchang, I received a phone call from anonymous.


Kak Rikha: Assalamualaikum. Ini fara ke?
Me: Waalaikumsalam w.t.h. Yer.. Ini siapa?
Kak Rikha: Fara ada kawan nama Zizie kan?
Me (smile knowingly): Heheheheheh kenapa kak?
Kak Rikha: Akak ada sesuatu untuk fara nih. Fara kat mana?
Me: Fara kat umah mak mertua kat Lanchang.
Kak Rikha: Iyer ker? Akak kat depan umah Fara nih. No 16, Jalan TJ 1/1.
Fara: Fara No 16, Jalan TJ 2/1 la kak.
Kak Rikha: Iyer ker? Fara balik bila?
Me: Fara tak tahu lagi la kak. Mcm nih, akak bagi kat jiran fara. Nama dia Kak Normah.
Kak Rikha: Ok nanti akak bagi kat dia.
Me: Terima kasih yer kak. Terima kasih banyak-banyak

When we reached house, my neighbour gave the box to me. And I smile till it touch my ears. Thank you dear fren. Thank you so much. Let the pic describe, how much I appreciate your efforts to gave me the suprise. (Walaupun aku dah agak dah..hehehhehe)




* my mistake for not publishing the entry on the same date. it has been in draft. i thought i have publish it. i am so sorry dear, for not publishing it earlier. thousand appologies k.. muahhss

..::still standing::..

There's times where I want something more
Someone more like me
There's times when this dress rehearsal
Seems incomplete
But, you see the colors in me like no one else
And behind your dark glasses you're...
You're something else

You're really lovely
Underneath it all
You want to love me
Underneath it all
I'm really lucky
Underneath it all
You're really lovely

You know some real bad tricks
And you need some discipline
But, lately you've been trying real hard
And giving me your best
And, you give me the most gorgeous sleep
That I've ever had
And when it's really bad
I guess it's not that bad

So many moons that we have seen
Stumbling back next to me
I've seen right through and underneath
And you make me better
I've seen right through and underneath
And you make me better
Better... better...

You are my real Prince Charmin'
Like the heat from the fire
You were always burnin'
And each time you're around
My body keeps stalin'
For your touch
Your kisses and your sweet romancin'
There's an underside to you
That so many adore
Aside from your temper
Everything else secure
You're good for me, baby
Oh that, I'm sureOver and over again
I want more

You've used up all your coupons
And all you've got left is me
And somehow I'm full of forgiveness
I guess it's meant to be

You're really lovely
Underneath it all
You want to love me
Underneath it all
I'm really lovely
Underneath it all
And you're really lovely

WE ARE THREE YEARS! AND STILL STANDING!

Sunday, March 9, 2008

..leT's voTE!!!..


BN? PKR? DAP? PAS? PRM? BEBAS?

Mana satu pilihan hati? Hahahahha.. As if I have the every right to write something about the PRU-12. Aku tak vote okeh! But how I wish I can vote. Pertama, yes I wanna vote! But then due to the long confinement period, I can't change the venue of voting. Patutnya vote kat Ipoh. But then aku tak sempat nak tukar tempat. Kie sempat plaks tukar venue. Tak senonoh betul tak buat utk aku sekali. 2ndly, bestnya la kalau dapat balik Ipoh. Nak jer aku suh Kie vote early in the morning, then noon balik Ipoh! Lepas tuh aku kena sekeh ngan Kie. Hahahhahahahahah


There's nothing much to say. Bangun pagi, made breakfast. Tak sempat do the laundry pun. We get ready the anak2. Then terus gi SK Desa Bakti, Batu 7, which is opposite my PIL house. Dekat gilos. Then Kie gi. Tak sampai 7 minit dia kuar. Bley gitu? hehehehhe Sebab orangnya tak ramai. So boleh la buat macam tuh. Kalau masa aku vote kat Ipoh dulu, kena gi awal-awal pagi. If not, panjanglah quenya.

Friday, March 7, 2008

..Question & Answer..

Q: Kenapa ko dah lama tak hapdate anything in your blog and fp?
A: Aku bz mengalahkan orang yang pergi bertanding untuk pilihanraya nih.

Q: Adakah ko salah satu petugas pilihanraya?
A; Aku bukan pilih untuk berhari raya pada hari itu. Jadi jawapannya tidak, aku bukan petugas!

Q: Jadinya apa yang ko bz kan?
A: Aku bz ngan kejer aku kat opis la. Buat akaun. Tutup akaun. Settlekan cek. Clearkan cek. Renew cek. Buat reconciliation harkkh tuii ko,

Q: Adakah tiada orang lain yang menolong ko?
A: Aku tinggal seorang jerk at unit since yang lain sudah bertukar sebab naik pangkat.

Q: JAdinya tak kisah la kalau ko tinggal sorang jerkan? Tak kisah la kalau ko buat kerja untuk 3 orang, sebabnya bukan ker ko ada qualification in account?
A: Meme la aku ada! Tapi akaun gomen nih lain. Yang aku belajar conventional account. Akaun yang ini aku tak reti. Tapi aku belajar hasil try n error, dan inilah yang menyibukkan aku lagi. Sebab nak settlekan yang satu nihlah, kerja2 yang lain jadi slow sikit. Membuatkan iyernya menjadi bukit! By the time aku settlekan benda yang aku tak reti, kejer aku yang sebenarnya dah jadi gunung Everest!

Q: Ala leks la. Bukan ko dapat extra allowance ker?
A: How I wish I have la dol! AKu tak dapek extra allowance la dol!

Q: Ok ok I get it! Tapi bukan ker patutnya kejer ko dah bley settle sbb ko bawak balik kejer ke umah?
A: Habis tuh kalau dah namanya pun berlambak, ko ingat leh settle blink blink camtuh jer? Habis tuh rumah biar cam tongkang pecah? Anak2 terbiar? Laki tak kasi makan? Tell me how la!

Q: Siapa suh ko belajar account? Kan ker dah susah!
A: Habis tuh belajar apa yang tak susah? Jadi Naga Merah dalam Dewata Raya pun ko kena belajar jurus-jurus sampai Hikmat Kebal Loceng Emas untuk melawan Harimau Hitam! Ko ingat senang nak dapat hikmat itu?? Susah siut.

Q: Ko nih.. Apa kena mengena Naga Merah ngan kejer akaun ko nih?
A: Sukahatilah aku nak jawab apa, yang ko nih tanya byk soalan nih kenapa?? Ko nak kena hentak!!!???

Sekian, terima kasih

p/s: Scenery diatas tiada kaitan antara hidup dan mati. Sekadar melepaskan batuk di tangga. Di mana aku cuba menjawab soalan-soalan berbau raspberry perisa tempoyak yang diutarakan oleh rakan fantasi aku. Since aku memang di alam fana kerja yang menimbun. Huhuhuhuhuhu Ada jugak yang aku beli bunga lily macam yang kat atas pentas tuh untuk aku sendiri! Hahahahhaha chronic dah aku nih…

Thursday, March 6, 2008

..the sh*ts continue..

Aku EL in hari. Seriously! Major headache continues! Madagascar betul! Ingat nak duk kat umah, sleep and relax. But aku duduk depan pc nih. I bring along my work yesterday. Hajat di hati aku nak buat la semalam. Tapi due to the headache, aku stop lalu tido.

Last nite, I was feeling extremely sick, I felt not doing any work termasuklah cooking. But then, aku masak gaks. Sbb aku tetiba rasa nak mkn pergedil daging! Hahahahhahahah Clever kan? Dah sakit-sakit still ada hati nak makan sedap-sedap. Padayappa betul!

And my dearest kie pulak, dia kata masak simple-simple jer. Tak yah susah-susah kan diri. Maksud kata, kalau nak masak ikan, goreng jer. Kalau nak masak sayur, goreng jer. Everything goreng. But knowing me, instead of goreng ikan, aku akan goreng ala-ala masak halia. Goreng sayur, aku buat tomyam. Hahahahhahah lepas tuh, tangan aku bengkak dok sokmo basuh pinggan, basuh kuali bagai. Hahhahahah Lampirstilskin tul!

And now, duduknya aku depan pc ini, adalah untuk menyetelkan kerja-kerja aku itu. Ntahlah.. Lately I’ve been haunted by tones of workload. Since I am the only one left in that unit. Aku dah lama tak rasa tak penat walau sekali pun, every time I reach home. Sampai jer rumah, exhausted to the max! Lesu to be precise. Not that I’m complaining. But doing 3 responsibility aku sorang jer, really absorbing all the energy that I have left for my children.

Nevertheless, aku usaha gaks to be cheerful when I reach home. Try so hard not to snap, when Izzah and Imie meragam. Then tidur tak consistent. Trying so hard to satisfied everyone! Heheheh Lately, the workload are become more and more. Tak tahu mana silapnya. Is like, every time I try to finish it, then out of nowhere there it is on my table, another load.. another crap!

Dengan reports, counter, tones of cheque to be clear and other loads yg digelar lampariyo marti hinggis! Aku baru jer settle cek tuh berpuluh, then datang lagi sedebuk cek utk aku clearkan. BAru jer aku post or fax laporan yang HQ mintak, then ada lagi email and phone call suh aku sediakan pelbagai benda yang aku tak reti nak buat dan tak tahu. Akhirnya aku duk jer tgk pc, browse and surfing the internet. MElawat fp dan blog kengkawan. Put bids on ebay. Then just stare at the ceiling!

Makan pun dah tak tentu arah. Tapi tak juga slim down bahagian bawah nih. Ala-ala jalur lebar aku sekarang nih. Then after drinking a very strong coffee, I come to my senses again. But then, biler otak aku dah tepu, dah tak boleh nak process semua figure-figure yang ada tuh, aku balik stare at the ceiling. Tengok SG PAHANG belakang ofis aku nih lagi baik dari tengok kejer aku yang melambak tak hingat tuh.

Dengan bos yang tak memahami. At least grant la aku dengan allowance ker..apa ker.. Adalah semangat sikit aku nak buat kejer. Tapi aku malas nak minta2. Sendiri mau ingat laaaaaa.. Hakikatnya hidup memang ini macam. Its either you have to brave and strong to face it. And my children are the reason that I can do anything! Even though I was an account student, but honestly there are times that I feel like quiting!


Teringat jer budak berdua tuh, hati berkobar-kobar semangat nak buat kerja. Nothing will hold me back. Not even the ungrateful and unreasonable person tuh. Aku malas nak mention. Kang buat kang dia baca blog aku nih, marti hinggis la akuuu!!! Huhuhuhuhhuhuhu

To Izzah and Imie, thank you for being the solid reason for me not to quit. And thank you for making me feel like a winner. Because of both of you, ummi feel like I can do everything! Ala kejer nih biasalah kan. Just face it with pride and dignity!! Woohooooo

Wednesday, March 5, 2008

..blurry..

Ingat nak memblogging mlm nih. Tapi blog tgk aku. Huhuhuhu I have a major super duper headache ini mlm. Feel like tido and kroh kroh kroh. Tapi boleh ker? Huhuhuhu
 

Blog Template by BloggerCandy.com