Friday, March 7, 2008

..Question & Answer..

Q: Kenapa ko dah lama tak hapdate anything in your blog and fp?
A: Aku bz mengalahkan orang yang pergi bertanding untuk pilihanraya nih.

Q: Adakah ko salah satu petugas pilihanraya?
A; Aku bukan pilih untuk berhari raya pada hari itu. Jadi jawapannya tidak, aku bukan petugas!

Q: Jadinya apa yang ko bz kan?
A: Aku bz ngan kejer aku kat opis la. Buat akaun. Tutup akaun. Settlekan cek. Clearkan cek. Renew cek. Buat reconciliation harkkh tuii ko,

Q: Adakah tiada orang lain yang menolong ko?
A: Aku tinggal seorang jerk at unit since yang lain sudah bertukar sebab naik pangkat.

Q: JAdinya tak kisah la kalau ko tinggal sorang jerkan? Tak kisah la kalau ko buat kerja untuk 3 orang, sebabnya bukan ker ko ada qualification in account?
A: Meme la aku ada! Tapi akaun gomen nih lain. Yang aku belajar conventional account. Akaun yang ini aku tak reti. Tapi aku belajar hasil try n error, dan inilah yang menyibukkan aku lagi. Sebab nak settlekan yang satu nihlah, kerja2 yang lain jadi slow sikit. Membuatkan iyernya menjadi bukit! By the time aku settlekan benda yang aku tak reti, kejer aku yang sebenarnya dah jadi gunung Everest!

Q: Ala leks la. Bukan ko dapat extra allowance ker?
A: How I wish I have la dol! AKu tak dapek extra allowance la dol!

Q: Ok ok I get it! Tapi bukan ker patutnya kejer ko dah bley settle sbb ko bawak balik kejer ke umah?
A: Habis tuh kalau dah namanya pun berlambak, ko ingat leh settle blink blink camtuh jer? Habis tuh rumah biar cam tongkang pecah? Anak2 terbiar? Laki tak kasi makan? Tell me how la!

Q: Siapa suh ko belajar account? Kan ker dah susah!
A: Habis tuh belajar apa yang tak susah? Jadi Naga Merah dalam Dewata Raya pun ko kena belajar jurus-jurus sampai Hikmat Kebal Loceng Emas untuk melawan Harimau Hitam! Ko ingat senang nak dapat hikmat itu?? Susah siut.

Q: Ko nih.. Apa kena mengena Naga Merah ngan kejer akaun ko nih?
A: Sukahatilah aku nak jawab apa, yang ko nih tanya byk soalan nih kenapa?? Ko nak kena hentak!!!???

Sekian, terima kasih

p/s: Scenery diatas tiada kaitan antara hidup dan mati. Sekadar melepaskan batuk di tangga. Di mana aku cuba menjawab soalan-soalan berbau raspberry perisa tempoyak yang diutarakan oleh rakan fantasi aku. Since aku memang di alam fana kerja yang menimbun. Huhuhuhuhuhu Ada jugak yang aku beli bunga lily macam yang kat atas pentas tuh untuk aku sendiri! Hahahahhaha chronic dah aku nih…

4 comments:

...$weE+ 666... said...

ko bukan stakat kronik jer poms, ko dah kronikallogysticphorniaextravagantzatrampolinengiatnginsongmatakajismarnginseng ko tau tak!!! hamek ko! bahasa saintifik aku dah kuar dah! ko ingat senang aku nak tunjuk skill saintis aku??? hanya pada masa2 tertentu jer tau... muahahahahahahaha...

tapi, yg aku herannyer cemana entry ko yg ni ada bau-bau bijik manggis dgn entry aku? kita ada henimel instinct ke basic instinct ala2 sharon stone gituuuuuu??? cuma ko nyer imaginasi lebey terlampau arrr dari aku. aku pon dah lama wat entry tu, cuma aku dok gather lagiks soklan-soklan yg aku dah muntah darah nak jawab. ada byk lagik sbenarnyer, tapi aku tapis coz takut menyinggung hati dan perasaan pihak2 tertentu... kosserrrrrrrrr!!!~

hakikatnyer, kita ni sbg manusia tak dpt larik dari komitmen kan... its either we deal with it or runaway! its up to us to decide... bukan stakat akaun jer bleh buat migrain wehhh, apa mender skali pon kalau dtg terjah dalam amaun yg tak reti nak belas kasihan, mmg bleh buat seantero urat-saraf meroyannnnnnnnnnnnnn!!!~ huhuhu...

Lenny said...

tuhla kan zz..

mmg tahap giler babas cipan tapir air seme kuar dah ar kan..

tapi.. dalam tuh.. sempat g sogo tuh..

takper takper.. aku paham fara.. tanpa shopping... apalah ertinya hidup ini.. hahahah!

Filla said...

sian ko fara..ko tekanan prasaan ker?.. lek lek... sempat2 kan ler dirimu utk berchatting mereleasekan tekanan idup yer... huahhauauauaua..aku alwiz ada utk ko far2 away....... hahaha..

Azie Rad said...

fara,

Aku baca soklan yg pertama aku dah terasa tahap gaban...ni mcm perli aku je..heheehehhe

Ko memang keja byk ek....kesian ko...take it easy ok. Aku tau ko pompuan yg kental...Ikutkan hari2 rasa nk berhenti keje....tp pk anak2 nk bg mkn ape kan? Dgn bils yg melambak nk bayar. Kalau laki kayo takpo.

Nasihat aku fara...ko berhenti keje...cari keje lain ar...yg boleh menjamin masa depan ko....ko tak stress. Boss ko pun...tak reti2 nk bg alowence dah ko keje lebih masa ni. Keje takkan abis..hehee..

 

Blog Template by BloggerCandy.com