Wednesday, November 25, 2009

.updates on En Rahime.

Yesterday went back to the clinic, since Imie is still with fever. A 38.6c fever to be precise. And I took half day, and together with Mr Kiey we picked the DOUBLE AI at SIL's place. And later the doctor asked us to bring Imie to the hospital and have to be warded.

The thing is we lost our trust towards the hospital, due our own experience before. And I know, being warded is not the only solution. Another solution would be, bringing Imie to Paed in KL. But due to the unpredict weather nowadays, we scared that there might be landslide in Karak Highway.

And Mr Kiey memang mati2 tak nak Imie hospitalised. Jadinya, sebagai Ummi yang berkaki lebar berkaliber, I took care Imie on my own. I am scared of sleeping. Thus I dun sleep at all through the night. Sebab takut temperature Imie naik semula.

FYI, badan Imie tidak panas. Memang tak ada tanda2 yang dia demam panas langsung. But once I checked his temperature, it was indeed very high. Thus, I am scared of sleeping. He vomitted...cirit-birit.. I forced him to consume water. 20ml every 1 hour.. Eventhough he was screaming protestly.. Aku jadik seorang yang hati keras..buat tak dengar jer.. Even Cik Puan Izzah marah aku sebab buat Imie nangis.. Aku tampo nak?? Dah la meroyan..gara2 Mr Kiey offkan upin & ipin..

Right now, muka kepala rahang aku semuanya sakit.. sbb tak cukup tidur kut.. Tp nothing else matter.. tak sia2 aku tak tidur 2 malam.. sbb checking.. mopping.. bg mkn ubat.. checking.. tukar baju sbb muntah.. Kami tidur bawah semalam..atas toto.. sbb kalau kat atas..each of them ada their bed.. jadik klu jauh.. aku takut aku tak sedar anak aku nnt... So pagi tadi.. aku checked his temperature..and it was 34.8C.. Alhamdulillah..

Tapi send gaks dia ke SIL.. Izzah dia kuat.. sbb dia kuat minum air.. dan makan buah.. Satu hari dia leh habis 2 botol air mineral yang 1.5l tuh.. Epal hijau sehari sebijik.. Dan rajin minum Scotts Emulsion.. Imie? Semuanya dia tak nak.. Makan memang banyak daripada Izzah.. Pasal itu gaks, buat aku menangis..sbb dia seorang yang pemakan.. Then tetiba terkulai layu jer... Semua tak nak.. Selalu habis 2 keping roti gardenia... Nih roti pun tak nak.. Semalam I cooked Mee Sup, his favourite.. Dia tgk mee..excited nak makan.. Tp maybe tekak dia tak sedap.. dia keluar balik mee tuh.. Then lap2 lidah.. Sedih tul tengok...


imie hanya mau tidur atas dada aku jer.. yang belang2 tuh adalah comforter Ummi dia yer.. sila abaikan keserabutan Ummi dia tuh.. see how pale he is???

p/s: Thank you all for wishing Imie's recovery.. Terima kasih banyak2.. Right now mau tidur jap.. Kalau tak ilang gak sakit kepala nih.. aku mauk ke klinik..dan amik jab kat klinik...

2 comments:

Mama HH said...

huhu... air tangan seorang UMMI...

Miss Moon said...

fara sian nko ...penat kan jaga anak sakit nih tapi kalau la sakit tew ley transfer kat kiter misti kiter amik je kan ...

get well soon imie ....glad to hear yg imie dah sehat up n running again

 

Blog Template by BloggerCandy.com