Thursday, May 28, 2009

..sahaja aku ceceh ari nih..

Ari nih aku nak mengadu. About eczema aku yang makin lama makin hancus nih. Kan ker a few months back, aku busy ngan kenduri/hantaran bagai. Menyebabkan rumah aku macam dah bawah kolong dah. Even kolong pun lebey lawa dari umah aku. Dengan kain tak berbasuh/ berlipat/bersidai.. habuk jgn cakap la.. Masak?? Memang dah lama aku tak masak. Sib baik En Zaki tak complaint apa2. If not confirm aku cucuh dia ngan glue gun yang sedang panas bergelegak itu. Sempat lagi tuh. Dan confirm2 aku salah kan? Tak melaksanakan habitat aku sbg seorang isteri.


my right hand.. nmpk tak jari telunjuk aku tuh tak normal..?? nih sbb camera phone.. cuba aku guna dslr aku..confirm nmpk seketul2 rekahan bengkak jari2 aku dek penangan eczema nih..


Tapi tgn aku dah mula2 kuar tanda nak hancus masa aku busy tuh. FYI, eczema nih klu ko stress pun dia leh become worst. Then skang nih, aku dah mula jadi rupa orang. Makanya aku kemas lah umah balik. Kemas i.e buat semua menate kejer umah laaa.. Mesin basuh ko jangan cakap la. Kalau mesin tuh leh bercakap, confirm dia cakap kat aku...WOIII! 2 bulan ko tak guna aku, tetiba jer ko guna aku non-stop???? FYI lagik, to date aku ada lagi satu bakul lagi tak berbasuh. Sbb contain of comforter/cadars/blanket/yang tebai2.

left hand..jari telunjuk ngan middle fingger aku tuh klu korang pasan ianya bengkak dan ada kesan rekahan.. tp blurry gaks pic aku nih...fyi, eczema takkan heal 100% tau! Mengidapla sampai ke tuaaaa... uwaaaaaaaaa


Dan sekarang, tgn aku dah tak soper orang dah. hancus!! Kaki aku nih jgn cakap la.. lagi teruk.. Tapi aku selamber jer berhigh heels, tanpa berstokin semata2 nak cover malu. Heloo! Aku sakit ok.. Bukan sebab aku nih berkurap ke/kudis ke?? Aku eczema okkkk! Memangla, malu gaks nak bersalam ngan orang. Dah la aku terpaksa kekadang tuh layan public. Kalau org perati aku menaip, confirm aku malu.. Tapi dah takder penawarnya, aku nak buat mcm mana. Kena control. Tapi control tahap mana lah kan.. Kekadang mkn veggie pun leh jadik. Stress aku!!!!!

Dan sekarang, dengan tunduk dan tawadukknya..aku berharap En Zaki dapat belikan aku vacuum. Klu bley vacuum yang sekali ngan mop tuh.. huhuhuhuhuhuhu.. Sebabnya aku tak leh nak menyapu bagai, sbb tangan aku dah jadi macam puaka niang tersepikkk.... Tolong yangg!!! I love youuuuuuu..


p/s: Semalam aku tak tahan sakit, aku gi klinik sbb tak tahan sakit.

5 comments:

Filla said...

alahaiii siannyer ko... ko kta tangan ko tua?? yerlah dah tentu2 ko lagik tua dari aku..huahahahahahhaha.. jgn mareeee... aku sukeeeeeeee kaco ko..hehe

Azie Rad said...

adoiiiii aku penah kena mcm ko...tp bila aku guna serbuk trojan....so aku ni dah lama buang sabun yg boleh menghancur kn tgn aku. ko kalau nak cepat baik pakai vaseline. dia cepat kering....cuba lah

Unknown said...

aku pun pernah jd mcm ko..mcm azie gak konon nak budget pakai sabun serbuk daia...abis tgn aku...last2 kena pakai dynamo jugaksss...lg satu aku kalu dlm pantang bersalin confirm aku kena esp kat pelipat tgn n kaki...mmg teruk giler...n solution mmg pakai vaselin .

Diana Ishak said...

cantiknya jari..

tak macam jari-jemari ku..dobok-dobok je bentuk dia.

happy2gether said...

cian Kak Fara, ni kena bodek Kie abis-abisan, kasi ayat powerrr...penting tu vacuum..huhuu, mmg leceh kalo kena sakit camtu, mai aritu kena minyak aduyaiii bintat2 itam, ngajar tulis kat papan putih anak murid tanya...kenalah jawab cikgu rajin turun dapur...ehhehe

Mai doakan Kak Farah cpt sihat, sowwy x dpt online coz mai hanya bole bertenet mlm coz pakai 3G zaimi jerks..huhuu....mai ni cuti sek pon x smpt kuar sbb kena sembelit,pastu salah teran, mak aiii menonggeng kat umah, jln pon x betoi...tension...doakan mai cpt sembuh nak pi holiday...

 

Blog Template by BloggerCandy.com