Monday, November 26, 2012

..anak dara saya..

Lama tak citer pasal anak.. Asyik2 aku asyik2 aku.. lagi2 aku.. aku lah lagi.. lepas aku aku.. hehehe

anak dara saya mood dia adalah ke laut. but compare masa dia tadika dulu, masa pre school banyak dah berubah. lebih calm, dan temper tantrum yang aku pernah citer dulu dah jauh coolnya. tantrum la gaks. tapi still bearable.

Cumanya bila dah penat, mula lah perangai cam taik. Temper tak semena2.. yang jadi mangsany akulah, sbb aku kul 6 baru sampai umah. memang cari penyakitlah kan. sebab aku dah memang sedia penat ngan kerjanya.. ngan travel sejauh 45km nih.. memang penat.. tetiba out of sudden ko balik rumah mengamuk2.. hempas2 barang semua.. meh aku hempas kepala ko nak,baru tahu? (owh itu cuma percakapan dalam hati jer, hakikatnya akulah ummi yang penyabar itu)

;p

Izzah kalau mood dia molek, wahhhhh terus jadi over rajin.. sampai benda yang aku tak suruh pun dia buat.. sampai rungsing di buatnya.. walau di tegah, tetap nak buat.. ummi layankan jerlah anak.. tapi kejap jer dia ok.. biler mood dah ke laut, mulalah buat kelaku. Sampai aku rasa asap dah kuar dah kat tinger nih...

nih masa raya haji, nak sangat menolong aku kan.. sila duduk tepi longkang 
umah wan goreng kacang yer.. ummi nak buat kuah kacang.. :p

Kekadang sian kat dia nih. si adik selalu gaks buli dia. Sebab tantrum si imie lagi power dari izzah. Dah turun ke imie agaknya. Stress aku kalau bebudak nih bergaduh. Jenis gaduh macam wrestling sorang kepit kepala adik dia, yg sorang lagi gigit kaki kakak.. T_T

So far ok jer melayan si izzah. Cuma bila dia moody, temper mengalahkan orang dewasa nih. Stress aku kekadang. Tapi tak tahan, ku tangankan jua. Cuma tangan mak nih kuat manalah. Aku picit sikit jer dia punya melalak umpama aku pijak perut dia. Sambil menangis mengongoi.. ummi buat kakak... ummi buat...  itu baru aku picit jer.. Bukan cubit betul2..

*sigh*

izzah with her kakak kazen.. masa raya haji arituh..

rambut dah panjang sangat.. maka mari kita cantas rambutnya.. tak tahan aku biler 
aku balik jer dari opis, rambut mak aiii berserabaiiii.. yer bestnya duk kat area 
pedalaman nih, biler sekali cantas kena caj RM5 sajork... ngeeh ngeehh ngehh

Walau macam mana Izzah buat kat ummi, hakikatnya ummi ngan abah sayang izzah.. Izzah anak pertama kami, bukti cinta kami masa mula kami berkahwin. Kadang kala kami marah bukan sebab kami tak sayang.. tapi hendak Izzah menjadi orang. Cuma janganlah tetiba moody sayang oi.. sentap tak pasal2.. tekanan kami berdua nih nak handle sayang oi.. si imie lagi satu mazhab..

p/s: whatever it is.. selagi hayat di kandung badan.. izzah dan imie tetap akan kami jaga sebaik2nya dan menjadi orang yang berjaya di dunia dan di akhirat... aminnnn...


0 comments:

 

Blog Template by BloggerCandy.com