Friday, April 23, 2010

..saya tanya kawan saya..

....apa yang patut saya beli untuk mengubat hati yang terluka satu ketika dulu... what should I buy to redeem the lost? Kain? X nak. Tudung? X nak. Handbag? Baru rabak beli satu ketika dahulu.. udah2 ler beli handbag kan lenny kan? Kasut? Baru gaks beli.. Baju? X mboh.. no mood.. Seluar? No mood gaks..

Jadi, apa patut saya beli?

Tetiba saya teringat akan Canon Powershot A460 yang telah rosak sepenuhnya setelah 4 tahun berkhidmat untuk tuan tanah ke daun nih.. Owh saya sangat sayangkan Canon ini.. tak caya tanya kawan2 saya.. saya gelarkannya camera Dubai.. untuk menyamakan kedudukan ngan D40 saya.. janji ada D gaks... nanti kecik hati pulaks...





Tapi apakan daya.. riwayatnya telah tiba di penghujungnya.. Biasanya jangka hayat DigiCam adalah 2 tahun.. tapi PowerShot ini telah berkhidmat dengan saya selama 4 tahun! 4 tahun! Sama baya ngan anak perempuan saya.. Masa tuh DigiCam adalah sangat mahal.. tapi yang ini adalah antara yang termurah..

Bubye Powershot ku...I lap u strong.. tak ku buang diri mu.. akan ku simpan kenangan cinta kitaaa... eh silap.. akan ku simpan diri mu baik2 dalam kotak..sebagai bukti dirimu menjadi saksi akan kebangkitan kerajaan himalaya..somaliaa..huhuhuhuhuhu

Maka dengan ini saya mengisytiharkan pembelian DigiCam baru yang murah2 sajer.. untuk kegunaan seharian.. Tak perlu la di usung D40 itu ke hulu ke hilir.. kalau rosak.. nangis ooooo... bukan senang nak dapat.. Kumpul duit bertahun baru dapat.. Erkk.. Ok I exagerate sikit...

Alhamdulillah tercapai sudah pembelian ini.. lepas ini duk dendiam jer.. nipis kan? me loikey! dan kaler dia HITAM MATI! I loike HITAM MATI! I dun like HITAM METALLIC! Sebab Mr Kiey pun kaler HITAM MATI! Uikk.. haruskah kena panahan asmara lepas nih?? Lari la.. kejar la I.. I rela di pangkah panah.. auwwww auwwww auwwww...

p/s: Untuk makluman, Mr Kiey bajet aku beli jam.. tapi aku beli nih.. muahahahahahaha Senang bawa camera nih ke satu tempat kan Jujue kan..? hehehehhe


0 comments:

 

Blog Template by BloggerCandy.com