Friday, September 12, 2008

..::si suami masak la lagi::..

It occurs to me that it kind of scary when En Zaki show his other side. Hahahahahhahah i.e terlampau rajin. Mau tak scary. Selama kahwin, tak pernah hayat dia nak sebuk2 masak biler aku nak masak. Tup tup tup this ramadhan, dia sangat la rajin. Sangat la scary the movie. Dari semalam lagik dia dah sound aku biler dia nampak tin sardine tuh.

"Yang, esok saya nak masak masak lemak ikan sardine.."

Me reply,

"Nak kena beli ikan sardine plaks ker? Tengoklah kalau fara sempat gi market esok."

He replied,

"Tak yah. Masak guna ikan sardine dalam tin tuh. Nanti beli santan."

*blink* * blink* *blink*

Memang kat sini in Temerloh, femes gulai lomak ikan sardine dalam tin. Sedap katanya. Since santa dalam fridge tuh sesuai untuk masak rendang jer, sebab dah 2 3 hari beku dalam freezer.. Aku kena beli kelapa untuk di perah. En Zaki tak nak santan dalam kotak. Tak sodap katanya. Belasahlah..

Rupanya masa dia nak ambik Izzah dan Imie, dia dah ambik serai, kunyit hidup ngan cili kecik dari umah mak dia. Biler balik, aku yang ingat takder serai, siap beli duluks. Dah byk serai kat umah aku nih plaks. Hahahhahahaha Takperlah leh guna untuk byk kegunaan. Antaranya acara melibas lipas... Hahahhahahahahah mangkuk punya statement..

Balik jer umah, En Zaki suh aku prepare aweh2(ingredients), siap arahkan aku lagiks berapa bijik bawang merah..cili..kunyit idup seinci..En Zaki tak nak kentang..tpi aku cakap gulai lemak kenalah ada kentang..dah prepare semua tuh.. Dia sendiri yang tumbuk. Chantek.! Aku leh uruskan hal2 lain.. Masak nasi..masak bubur nasi anak2..letak kain dalam mesin.. Settle!

It turn out to be so good! Macam gulai lemak gaks.. Cumanya ikan sardine dalam tin. Tuang sekali ngan sos dalam tin tuh. Aku masak gaks telur dadar. Takkan nak biar sekoteng2 tuh jer lauk aku kan... Hahahahhahahaha I LAP U POREBER LAH YANG! MUAHHSSS!!!



gulai lemak ikan sardine dalam tin



telur dadar goreng

1 comments:

Filla said...

hahah...masak lomak ikan sardin dlm tin mmg sodap... buh kontang pon mmg lagi sodap!.. buat lak podeh2.. fuh bedosing2 tingo tuh.. heheh..

 

Blog Template by BloggerCandy.com