Thursday, October 2, 2008

..::kisah raya pertama part 1::..


Raya pertama..dalam keadaan yang bengong aku bangun gaks awal pagi itu. Dengan flu..demam dan lelain penyakit yang gatai nak datang time aku nak ratah lemang, rendang, ketupat dan lelain.. sangat sakit hati.. akibatnya raya pertama aku tak makan banyak..dan aku tak berahi biler tengok lemang.. padahal..aku memang giler pulut. Anything with pulut. You name it. I love it!!!!

So pepagi buta, aku iron baju. Sebabnya aku tak iron lagi baju En Zaki, aku dan anak2. Padahal malam sebelum tuh, aku dah iron baju untuk family aku. Inilah akibatnya biler ko tak stabil, dan health yang amat gonzalez sekaliks.

As usual selepas abah balik dari masjid untuk subuh..kami breakfast sekali. Hiruk pikuk ngan anak2 aku lagi..dan semua ada except my youngest brother. Yang tak dapat balik on the day. Dia hanya akan balik pada raya ke 4. WE MISS YOU HEAP ADIK! WISH U R HERE WITH US!

Then lepas makan, Yong take charge of basuh pinggan. Sebab Nyah & Yang follow lelain gi masjid. Aku mandikan anak2. Dan despite aku demam, aku was so excited to dress them up with baju raya. Sangat comel!

Later when they came back from masjid, kami semua berkumpul untuk acara salam2..Then untuk sessi fotografi. Leh aku lupa bawa stand? Nih semua gara2 boot aku penuh. Hahahahah biasalah bila kita sekali-sekala balik kampung, banyaklah cengkadak benda nak bawak kan?

Memula kami berphotoshoot dulu. Balik jer yeop dari masjid, sibuk yong aku suh ambil gambar dia dulu. Then acara bersalaman dan bagi angpow.


ini family yong aku..my eldest sister..from left: aiman, arif, yong, yeop & athirah




my parents with cucu..5 cucu jer in the family..cuba tgk..anak saper yang makan baju..then anak sapalah nih julur lidah.. sakitnya hati akuuuu!!!!



5 cucu in the family




then ini adalah acara letak camera atas kotak dan berlari untuk ps beramai2... hahahahahha



kami 4 beradik perempuan..left is nyah (haslin), yang (hairani), yong (noorin) & aku chik (aku)


sila bezakan gambar kakak2 aku pose sesama dia orang...ngan aku pose ngan dia orang... hahahahahha


sayang nenek



sana banyak lagi angpow...



menantu ngan mertua...



biasalah..akukan mesti hover dari orang lain..tp sori naik lori untuk aku nangis2..gelak mcm org gila ada laa..hahahahha


Then after photoshoot, abah was giving tazkirah raya. Memang every now and then, abah akan panggil anak2 semua dan bagi nasihat serta tazkirah. To remind us about everything, akhirat dan dunia.




tazkirah raya

Lepas tuh, kami gi rumah opah sebelah rumah kami. Masa itu aku sangat ngong..hahahah Later then, balik..aku kong..Terbaring sebelah anak2 aku yang sedang menyonyot susu.. Aku siap berselimut lagik. Adalah orang datang. Tapi kakak2 aku dah cover semua itu. Yong balik plaks gi side her husband. Dekat jer kan. Senang. Lain la aku. Buat gi beraya Ipoh-Temerloh dalam satu hari, ada yang jadi spongebob belah dua. huhuhuhuhuhu



kat bilik tv umah ipoh....



aksi izzah biler aku cakap.."Izzah ambil gambar." habis transfomer adik aku dijadikan camera.. hehehe



imie as usual la..suka masuk tangan dalam mulut..huhuhuhu



yer ini gambo aku sekeluarga..member opis aku cakap..En Zaki macam penyimpan mohor besar..kuikuikuikuikui.. tulah akibatnya..biler aku jer kena pk nak bawak songkok bagai..heheh

1 comments:

...$weE+ 666... said...

cun sgt pics ko sefamily sedondon coklat di hari raya... aku suker sgt tengok!!! kerusi pun sedondon gitu... hehehe... i loikeee!!!~

such a happy family!

complete set dah dgn sepasang hero & heroin gituuu... jeles makkk!!!

*muahz muahz*

 

Blog Template by BloggerCandy.com