Wednesday, October 22, 2008

..::hARi BinGAi sEdUNia::..

Kenapa hari ini hari bingai?? Kenapa?? Why?? Why?? Why??

KEJER BINGAI!

Yer kejer aku memang bingai! Mesin keluar resit rosak. Jadinya memang aku tak sentuh kaunter selama 3 minggu! So nyer aku buat lah kejer2 aku yang buat report dan segala menate barbi lahanat aku kena buat! Kalau gi jabatan lain, banyak yang level aku semua goyang kaki dan goyang pelei. Hahahahhaha

Kengkawang aku semua blur dan hairan tengok aku sokmonya busy! Aku busy sampai tak bekfes, tak makan tengahari dan tetiba jer aku tengok jam dah pukul 5. Kelam kabut aku kemas barang nak balik. Biler benda jahanam nih dah jadi routine, akhirnya aku dapat gastric! Tambah pulak dengan aku punya stone cold dalam kidney dan juga sliped disc yang pakai slipper. Berkuntilanak badan aku hangin! Angle sini dus, angle sana dus..dan lepas tuh aku membazir wang ber rat2 sebab gi jumpa doctor. Dah la gi GH, staf macam lahanat! Last2 aku gi KBMC, semata2 untuk check tengok aku nih betul ker tak?

La ni, gi KMC. Every month ubat jer dah dekat sekian rat. Aku? Salah aku. Aku tahu. I’m at fault. Aku tahu aku sakit. But I tend to ignore it to satisfy other ppl yang sememangnya tak pernah satisfy ngan aku. Mcm? Banyak tatabahasa carutan aku nih. Tapi word cannot describe how much I hate myself, for ignoring the fact that I am sick. And I’m getting worse, simply because aku kena satisfy semua orang!

Rite now, macam Barbie doll kena sondol ngan kerbau, aku kena buat kejer dua kali. Semata2 HQ kata aku tak leh buat manual. Semua kena guna system. Tapi kalau system mcm lancauais, aku kena guna system gaks ker?? So that everyday aku kena maki hamun ngan customer?? Macam tuh? Biler aku request to list down the resit yang aku buat manual, than aku kena tiew suh redo balik in system!

SYSTEM = DUMB ASS!!!!

My 40 INCH ASS laaa!!!!!

TEPON BINGAI!

Yer hp aku mmg canggih. Motorola V3x aper ntah lagik.. aku tak familiar sgt. Siap ada 3G (tapi aku tak leh guna..sebab MAXIS 3G takder kat TEMERLOH!!! Mcm lampirstilskin pakai stoking lambang kepala kerbau!!!!) dan lain2 hitech lelain! Tetapinya, apa ke bodoh dan bingainya phone aku nih, sedang aku cakap on the phone, tetiba phone aku black out! Penat aku bercakap, ghupernya dah blank screen dah screen aku. Bazir air liur aku bercerita pom pang pom pang!

Tapi? Haram! Ekceli, adik aku yang engineer tuh yang bagi. Aku sebenarnya tak bermaksud untuk kutuk pun. Tapinya since aku dah dapat permission utk let go fon tuh, itu yang membuatkan aku membuak2 untuk membeli hp baru.

Dah survey a few fon. Ingat nak balik semula ke Nokia. Tapi entahlah. Tgk pda mcm best. InsyaAllah, aku akan dapat sesuatu dalam bulan 11 nih. So bley la aku replace fon aku nih. Aku nih kan suka yang lasak tp ayu gitu. Thinking of express music nokia tuh..rega leh tahan gaks. Dalam rm900. Perghh. Biler tanya trade in fon nih, dia ambik rm70. Cibai! Padahal adik aku punya lah mahal masa beli tuh. Arghhhhh!

AKU SAKIT!!

Aku sakit skang nih! Mencucuk2! Tapi aku diam, siap leh buat lawak spastic lagik. Arghhhhh! Aku fed up makan ubat! Next week gi physio! Arghhh! Duit lagik! Arghhh! Arghhh! Arghhh!!!!!!

5 comments:

Miss Moon said...

sabar faraaaaaaaaaaaa

sian nko ...hari yg penuh kemendungan serta kilat sabung menyabung ............

downt wolli the sun will always shine after the rain ...buat masa nih aku kasik nko pinjam payung kayyyyyyyyy

Filla said...

farrrrr... tul tu..bwk sabo yer..tp kalo aku jadik ko..haku pon hangin meroyan.. hehehe... dugaan tul.. tp kan fara... kesihatan tu harus diutamakan..kalo ko x sihat..jgn ler ignore jek... fedulikkan org lain..dorang bukan pedulik pon.. ko sakit..lantak pi lah dorang dgn kijer dorang.. aku suker ayat ko yg suker lasak tp ayu...auwwww...

Mommy Girl said...

Sabo...sabo... atenye, pedulikkn deme Farah.... Kmu buat keje yg kmu rase btui je. Yg x betui tu kmu suh deme je buat. Apepun, kesihatan tu harus d utamakn. Meroyan lg le kmu minggu ni ek? Hua...hua...hua...

Mimie Ishak said...

amboi...dah marah sgt dah bunyi nyer nih....sabar yek (itu jek yg mampu aku ucapakan) dugaan memasing...bahagian aku lain lah pulak nanti...tapi ko nyer health tu kena lah utamakan....kesian kat anak anak ko nanti. Sabor jek lah yek...Aku doakan ko dimurahkan rezeki dan sihat yg berpanjangan! Amin....

Anonymous said...

farah.....kerja-kerja gak walau bengong mcm mana..ko kena pk diri ko jugak...

Jgn krn kerja ko tuh ko yg merana..nanati ko sakit trusk sapa susah? laki ko n anak2 ko jugak...kami pun risau gakkat ko tau...

Apa2 utamakan ko yer kesihatan tuh!!!

 

Blog Template by BloggerCandy.com