Sunday, July 1, 2007

..::18 & such::..

huh.. topic 18 & such.. heheh tingat tempat lepak masa memuda dulu kat ravi..canai & such.. hehhe.. that was like ages ago.. miss that time so much..

biler nak refresh balik lagu2 yang aku suka during 1996..pergh.. everything coming back to my memory.. sebabnya.. 1996 till 1998 adalah saat kegemilangan aku hidup di dunia nih.. masa tuh masih belajar wat diploma kat Melaka.. zaman nih tgh happening lagu 60's tv from OAG.. OAG baru kuar dari underground region dan masuk buat album.. then kuar la byk2 lagu alternative dari local band.. yang pasti aku ngan Azni best fren aku, antara yg giler beli album lagu2 cenggini... sekali beli 3 kaset sekali gus.. masa tuh student.. mana nak mampu beli CD.. at that time cd mmg mahai nak mampus..

During that year la jugaks, Budin mamat grunge introduce me to No Doubts, Manowar, FTG, Cromok dan seangkatan dengannya.. sampai aku leh strumming guitar.. (tapi sekarang suh aku strumming alamatnya jari aku termasuk lubang laaaa.. hahahhaha) ....dan masa tuh aku mmg giler kat Oasis, Foo Fighters, Nirvana.. masa tuh jugak Metallica kuar album baru LOAD..yang mmg lari dari dari concept Metallica yang sebelumnya..

Bayangkanlah, masa prep hour..masing2 pakai walkman dalam kelas.. siap angguk2 tuh yang aku tak tahan tuh.. student pompuan yg giler angguk nih termasuklah azni, aku ngan aishah. aku mmg la mcm tuh since high school.. tapi azni more to minah alternative.. aku more to music huru hara.. a mix of metal, alternative, rock...semua masuk.. RAIHAN pun aku dengar tau.. sbb masa tuh RAIHAN pecah rekod..sold album half million.. aishah more to minah nirvana.. i like it, i'm not gonna trick. dan lagu nih la yg aku nyanyi kat izzah, gara2 dah kehabisan lagu nak nyanyi kat dia.. and guess what? she's loving it!

huhuhu.. dah berjanggut aku kena tag ngan zz.. sorry beb for the delay.. so i am trying real hard to finish this tag...

The SongsOk, the rules:
1. Go to Pop Culture Madness site.
2. Pick the year you turn 18 years old.
3. Get yourself nostalgic over the songs that year.
4. Write something about how those songs affected you.
5. Pass it on to five more friends.

So here we go..

1. Because you loved me - Celine Dion
Masa nih tgh mabuk bercinta ngan EX aku yang gonzalez tuh.. mmg bring back the
memories.. the hurts.. uiskk mmg aku tak leh nak cakap la.. sbbnya aku nih hopelessly
romantic person.. bayangkanlah..nak provekan cinta aku kat mamat nih.. every week aku
akan send card yg aku buat sendiri together with lyrics yang mmg cintan habis.. tapi at the end aku gaks yang tak berguna.. yang buruk..semuanya aku.. habis dip, aku balik Ipoh..aku clash ngan dia.. padan muka dia..

2. I believed I can fly - R. Kelly
Ini after tengok movie animation tuh.. yang Michael Jordan main dengan the Looney Tunes...tajuk dia aku dah lupa..aku mmg suka cartoon.. believe it or not.. ini juga lagu yang kita orang selalu dok bagi ker kengkawan..kakak angkat... adik angkat.. as a motivation especially kalau nak tempuh exam.. juga lagu feveret utk dinyanyikan di dalam bilik air. Duk kat hostel kan..so bilik air..sebelah2.. berlawan2 la...hahahhahahah rindunya akuuu..

3. Wonderwall - Oasis
Aku mmg dah cakap aku suka Oasis.. you've got to be the one that save me... and after all you're my wonderwall... ker salah lyric nih..hehehe..

4. Just A girl - No Doubt
Kenapa aku suka lagu nih..?? Like I said, it reminds me of the year full of memories.. uwaaa aku rindu... aku mmg rindu.. zaman itu... pasal apa aku suka lagu nih..??? well aku suka No Doubt, sebab cam girl power jerkan.. hehhe and i'm still a fan of No Doubt...

5. Change The World - Eric Clapton
Need I to say more?

Huh.. habis gaks..hehhe

Now, I am tagging..

1. Azie
2. Mai
3. Nor
4. Nurul
5. Asma

Thursday, May 17, 2007

::..all the love in the world..::




I concluded something that miracly change my perception towards the life inside me. I was watching 3lbs at NTV7, (my favaurite series this days) her daughter has a mojor chronic fits that can be a fatal if she didn't receive an early treatment, which end up with surgery. Having the thought of open your brain out, really scared any alive human. Being the only daughter and child, the parents have no choice but to agreed with the surgeons.

But after the surgery, the mother do have worries. After her daughter awakes, she tend to have a lot of thoughts. One of them, she scared that the daughter might blaiming her for not being there for her and making the decision without comtemplating with her first.

Then one of the surgeon came to her and said that "your daughter has awake" All she can answer is, "i am scared of meeting her. scared what she might be thinking of me. scared that she might blaiming me for not being there for her"

But what the surgeon answer that captured my attention the most. YOUR DAUGHTER IS A BRAVE GIRL. AND THAT BRAVE HAVE TO COME THROUGH YOU FIRST, FOR THE FIRST NINE MONTHS IN YOUR TUMMY. And that does change her thoughts!

So moral of the story, I've been in a lot of mixed feelings about this pregnancy. Worries were one of them. That scariness, having to actually going to that ordeal again, does trigger the braveness in my heart. But at the same time, I am happy. But then, I am worried......again.. Worried, that I might not be able to give equal attention to the THREE of them and to me nevertheless. But later, I feel overly excited. That I might burst with excitement! And then, I feel insecure. Insecure about the how actually people around me felt about this pregnancy.. *sigh*

But later, it has been resolved. By a simple gesture and talk from my parents and family... They have been supportive and make me think that I can face whatever it is..I really can.. Seriously because I know I have all the love in the world....

Friday, May 11, 2007

::ada apa dengan APRIL::

huh tajuk ada apa dengan April.. tapi entry dalam bulan Mei.. heheh tak kisah la.. janji ada gaks entry untuk ini.. it's a special dedication to the things that happen in that month...

2 April

Birthday Mak yang ke 61. Sesungguhnya Mak adalah antara orang yang amat penting dalam hidup aku... hidup kami sekeluarga.. Dia merupakan tonggak penggerak dan nadi keluarga kami.. pada Mak kami mengadu hal... pada Mak kami kena bebel balik sebab hal yang dingadu adalah salah kami.. tapi Mak jugalah yang menjadi life saviour dalam hidup kami.. sesungguhnya aku amat bersyukur dan bertuah kerana Mak menjadi Mak aku.. I love you mother.. I love just the fact u alwez at my back when I need u the most.. Thank you for being there alwez.. for me.. for us..

My 2nd Anniversary.. Secara kebetulan tarikh nikah aku sama ngan birthday Mak.. but actually memang aku rancang untuk sama birthday ngan Mak.. supaya menjadikan tarikh tersebut lebih bermakna... Alhamdulillah.. segala onak duri dan dugaan yang melanda..telah selamat dilalui oleh kami berdua.. tambahan pula cinta terus bersemi dengan kehadiran Izzah yang amat disayangi.. Semoga ikatan ini lebih utuh dan kukuh..sehingga hayat dikandung badan..


izzah masa baru lahir

11 April
Izzah turn to 9 months.. Hadirnya Izzah selama 9 bulan ini, menguatkan lagi ikatan aku ngan Kie. Segala keletah dan kerenah menjadi senyuman dan penawar hidup kami.. no words can describe how much we love you baby.. you alwez be our baby no matter what.. no matter what may come.. kami sayang izzah....

14 April
Anniversary Mak ngan Abah yang ke 39! Happy Aniversary Mak & Abah.. Well dah wish sebenarnya..tapi saja jer nak sebut lagi semula since i'm doing this entry..Sebenarnya aku amat kagum dengan relationship abah dan mak.. aku hanya harap dapat menjadi another abah dan mak.. applying the secret of yours in my relationship with Kie.. semoga aku menjadi sekuat dan setabah Mak dan abah.. Aminnn...!

Friday, April 20, 2007

::one of the things that hurt me the most::


I was hurt! Deeply hurt!



memang tidak dinafikan.. byk benda-benda yang tidak dapat dielakkan.. seperti contoh my BIL is a retarded.. thus he will do something that unpredicted.. tapi benda-benda macam nih.. dapat dikawal oleh manusia yang berakal..seperti contoh jangan beria sangat bagi baby cam izzah dekat sangat dengan dia.. sebabnya perkara macam in the picca akan berlaku..

memang MIL gelabah giler, bila aku tanya pasal that scratch...explaination yang aku dapat baca bahawasanya dia takut aku marah...

aku tak marah.. seriously aku tak.. cuma aku kesal dan kecewa.. menyebabkan aku terluka dan terguris untuk kesekian kalinya...aku cuma minta tolong jaga izzah.. tapi bukan sahaja minta tolong.. aku bagi contribution to the house.. eg in money wise..as well as material..

tapi bila seorang manusia yang berakal tidak dapat mengawal manusia yang kurang sempurna akalnya, aku memang kecewa.. itu baru sikit. benda-benda lain yang terjadi, walaupun MIL tak cakap direct kat aku..tapi aku masih dapat info dari nieces Kie. so what's the different? sebabnya masa niece KIe cakap "achik, tadi izzah terlentang!?" aku dapat baca dari kerlingan mata aku, yang MIL aku tengah bagi isyarat kat niece Kie supaya tak cakap..

jangan salah kan aku, kalau aku lebih percaya pada baby sitter aku dari MIL aku sendiri.. benda-benda ini aku terpaksa simpan dalam hati dan mengawalnya dari menjadi amarah yang begitu hebat..kerana kalau aku tak kawal perasaan amarah tu, i tend to utter the worst and hurtful words that came accross my mind..thus it will only blacken the wound that has already been in my heart...

biler aku rasa aku nak marah sangat.. aku fikir pasal Kie dan Izzah.. aku tak mahu mengeruhkan keadaan kerana aku amat sayangkan DUA insan ini.. jadi aku hanya goes with the flows.. that i know it only get me depressed..

Tuesday, April 17, 2007

::a.z.d.r.a::

azdra...Antara Zaki Dan faRA.. itulah maksudnya.. people often to ask me..y azdra? apa maksud azdra.. bagi aku azdra adalah satu ikatan padu antara 2 insan yang telah berjanji untuk sehidup semati.. till death took us apart..

aku masih ingat lagi di awal perkenalan kami.. kesungguhan dia untuk mengenali diri aku.. membuatkan aku membuka pintu hati aku untuk dia, sedikit demi sedikit.. yang pasti aku terpesona dengan kesungguhan dan keikhlasan yang dia tunjukkan..

dan masih menjadi memori terindah yang seringkali aku ingat dan semat di dalam hati ini.. seringkali waktu itu menjadi landasan serta ingatan buat ku dari terus dibuai unsur-unsur serta dugaan yang cuba mencuit kedamaian perhubungan ini..

kini perhubungan ini telah mencapai DUA tahun.. sesungguhnya, aku amat mensyukuri nikmat dan rahmat yang dikurniakan dariNya untuk aku dan kie.. mensyukuri kebolehan untuk berkomunikasi..kebolehan untuk mencari kedamaian dan persefahaman... aku bersyukur..sungguh bersyukur...

cuma yang aku mahu sempena ulang tahun ini.. tiada lain.. hanya ini.. sedikit penghargaan dan perhatian kepada diri ku.. sepertimana aku memberinya tanpa sempadan dan berbelah bagi.. i give u my heart and soul... sesungguhnya aku hanya mengasihi diri mu seorang..tiada yang lain.. hanya diri mu...

Selamat ulang tahun my dearest kie....

Wednesday, March 21, 2007

::a special world::




A special world for you and me
A special bond one cannot see
It wraps us up in its cocoon
And holds us fiercely in its womb.

Its fingers spread like fine spun gold
Gently nestling us to the fold
Like silken thread it holds us fast
Bonds like this are meant to last.

And though at times a thread may break
A new one forms in its wake
To bind us closer and keep us strong
In a special world, where we belong.

Wednesday, March 7, 2007

..::aku memang rindu::..

last nite, aku pening tahap gaban.. i sees thing in TWO.. serba tak kena dibuatnya.. adakah kerana aku tak makan.. perhaps.. tapi memang aku dah gastrik seawal 6.30 pagi. aku tak tahu kenapa jadi mcm tuh. sebab aku memang makan. cuma lately aku tak ambil lunch. bukan untuk kurus. tapi untuk menjimatkan kos. sebabnya aku tak ada gaji untuk 2 bulan, since i just got transfered from KL. tukar jabatan, bermakna tukar tempat pembayaran gaji.

tapi yang bestnya bila aku pening, KIE take over kerja2 di rumah. which includer mandikan Izzah. bagus tul kalau pening nih. yang tak bagus, aku tak boleh nak bergerak. sebabnya setiap kali aku bergerak, pandangan ku terus bergegar. after struggling between consious and unconsious, aku berjaya gak melepasi tahap pening tu. walaupun aku masih loya lagi.

then untuk menghilangkan raya loya, aku makan mangga yg MIL belikan dari Kelantan. setiap kupasan memang menghiris hati aku. sebabnya aku teringat dan rindu akan keluarga di IPOH. teringat saat manis semasa makan mangga dengan mak, abah, yong, nyah, yang dan adik. mak la yang mengupas. *smile* kami la yang perabiskan *lol* bila sampai biji mangga tuh, kami sekeluarga akan berebut. *smile*

aku rindu saat itu. kalau aku banyak duit, akan ku balik sekarang jugak! kalau aku banyak duit, sekarang jugak aku balik. kalau aku banyak duit, akan ku beli mangga satu lori dan ramai2 kita kenduri makan mangga.

aku rindu. rindu sangat2. rindu saat kemanisan itu. aku rindu untuk berdekatan. aku rindu untuk ke situ. aku rindu akan aksi usik-mengusik sewaktu kita bersama. aku rindu the way we tease each other. aku rindu! aku rindu! aku rindu!

if only i can turn back time...mak, chik rindu sangat.....
 

Blog Template by BloggerCandy.com