Friday, April 26, 2013

..hari semalam hari gaji..

Semalam 25th, biasalah gomen dapat gaji. So dah alang2 gaji sama hari dengan Pasar Tani tepi sungai nih, marilah kita memenuh freezer masing2 yang sedang kering kontang nih... heheheh Tawakkal jer semalam sebab dengan mendung tak bererti hujannya.. Biasalah merempit, klu kena hujan kang basah.. :)

Tengah-tengah jalan ternampak udang kaler biru nih.. Auwwww.. tak rela mak.. Dah lama tak makan udang galah sungai nih.. tapi tak mampu nak beli banyak. beli 10 ekor jer.. Cukup lah makan 4 beranak. yang hantu udang nya aku jer lah.. Kie dia makan jer semua benda.. Izzah pun macam tuh.. Si Imie jerlah tak habis2 hidup ngan Milo dia.. :)

udang setelah di edit..
 Wah mentang2 la dah gaji, besar anak gajah udang ko yer jah.. Aku memang tak leh tengok udang. Hendak pulak yang besar2.. nampak fresh giler.. Aku memang particular sikit kalau beli seafood nih. Sebab kami sekeluarga jenis allergic, so klu fresh makanan itu.. tahap allergic tuh pun turut rendah. Tak lah horror sangat.. :)


4 ekor masak lemak cili padi...


selebihnya kita goreng tepung...


Ini kegilaan aku.. ever since aku dah tahu nak buat batter sendiri i.e tak yah beli yang ready made tuh yang byk perasa di kedai.. aku sangat suka menggoreng semua menatang laut nih goreng tepung.. sangat best.. try laaa.. memang best.. apa yang perlu ada, tepung jagung, garam sikit, telur dipukul, bubuh la kari klu nak bagi ala2 spicy sikit... masukkan udang, goreng... walllaaaa... sonang.. aku tengok nigella lawson buat cam tuh, dan sangat worth it.. nak masak pun senang.. nak prepare batter pun senang..tak suka benar teman kat goreng tepung yang macam sekodook tuh.. apa pun tak boleh...:)



Untuk En Rahimie kita masak Chicken Finger... sonang idup..


p/s: wah terbest plaks update blog nih.. leh kasi ilang rawan stress.. :p

0 comments:

 

Blog Template by BloggerCandy.com