Wednesday, February 15, 2012

..a week with sickness..

Poyo jer aku konon2 nak membaca dlm long wiken tuh kan.. Yerlah mana nak tahu sakit bagaikan.. Tetiba jer out of sudden..kalau Allah nak tarik balik nikmat, sekelip mata jer Dia tarik. Last week mmg dugaan bagi kami sekeluarga.. more to me la kan.. sbb dah namanya emak..confirm tanggungjawabnya lebih.

Anak2 sakit start dari ari Rabu sampai Sabtu. Memang restless la aku jawabnya.. Baru nak terlelap..dah sorang nih bertempik sebab ngigau.. Dah tuh pesen ngingau semua jenis brutal..terpekik2..terjerit2..jenis tak leh nak pujuk dah.. end up aku gaks join the club terjerit2..terpekik2..tapi lepas aku terjerit pekik tuh, baru senyap geng berdua nih.. so aku nyer method menjadi? comfort method yang jadi? ke anak2 scary laks tgk mak yang terpekik jerit? ntah lah.. janji ko senyap leks jer yer..

End up this week aku kecundang. Aku tahu aku akan sakit jua, sebab aku dah 1 1/2 tahun tak demam. Aku tahu akan sakit jua, sebab aku tak cukup rehat. Melayan karenah birokrasi anak2. Yang jenis biler sakit, baran dan cranky menjadi2.. Dah la cranky tuh aku faham lah gaks.. nih baran pun naik sekali.. last2 ari Ahad hari tuh aku dah rasa pelik dah, aku ngamuk sebab masing2 tak nak makan ubat.. aku campak jer ubat..terus aku tidur kelubung comforter..hambik ko biler mak ko ngamuk!

Pulaks tuh dah jadi macam tuh, masing2 terus elok perangainya.. Reti laks makan ubat ngan abahnya.. Semua jadi retilah.. Tensi mak! Ada gaks hikmah sebaliknya. Budak2 nih jarang sakit.. So jarang la aku nak ngadap baranes depa nih.. Tapi sekali sakit, ambik ko.. Agak2nya biler dah beso nanti, kalau korang beranak macam mana lah korang handle sakit nak beranak tuh wahai anak2 oiii???

Last2 semalam aku kecundang jua. Memang tak bangun sehari suntuk. Anak2 semua dah ok.Molek juga perangainya. Kalau tak pantang nampak muka aku. Puluh kali kejap aku ke dapur sebab kena suruh sarah macam2. Serious ok. Korang tak tahu anak2 aku. Kadang2 kawan2 aku leh tanya aku macam mana aku leh sabar? Nak buat macam mana, dah memang aku bangsa penyabar.. huhuhuhu

Pandai laks anak2 aku bawa diri. Dia orang tengok aku berselubung jer..terbaring jer.. pandai laks datang kat aku, "ummi nak ubat?...ummi nak air??...ummi nak picit???" Kalau sebelum nih aku suh picit sikit, ada jer alasannya.. Kakak penat lah.. Kakak sakit kaki lah..asyik2 kakak jer.. huhuhuhuh


budak berdua nih 3 tahun yang lepas kat jusco ipoh.. izzah was 3 years n imie was 2+ years.. tahun parah bagi aku sebab dedua pakai pampers ngan susu.. sib baik when izzah was 4 tak pakai pampers.. 4+ tak minum botol dah.. imie berenti susu n pampers 4+ gaks.. alhamdulillah..

p/s: hope that this phase akan berakhir hendaknya.. tak daya nak bernafas bunyi wisel keluar nih.. huhuhu

0 comments:

 

Blog Template by BloggerCandy.com