Tuesday, November 25, 2008

..minyak turun..barang turun??..

Last Sunday, we went to our feveret doctor to check up on Izzah & Imie. Ini disebabkan after the Melaka Trip, kami 3 beranak (Me & the kids) cirit-birit. Aku stop cirits on Thursday, sbb aku muntah lara minum air masak berliter2. Izzah & Imie masih cirits. Harus diingat aku masih lancar mogok ke atas En Zaki. hahahahahhahaha Tapi skang dah ok dah, sbb dia tetiba buat kejer umah, sidai kain bagai...hehhehehehe


So after that, aku dengan nada takder perasaan cakap, Susu ngan pampers nak habis. Nada straight+tak tengok muka punya tone. Seriously. Ambik ko. Aku tak pernah buat perangai kan. Sekali aku buat perangai, ko tak tentu arah. Then ingatkan beli kat Temerloh jer. Sekali dia drive gi Mentakab daa.. Sebab dah kul 12.30 kan.


Sampai Mentakab, first stop En Zaki withdraw duit duluks. Sebab masa kat klinik, dia dah bg aku duit. Tetiba jer bagi aku duit kan. Tuh sebenarnya agenda nak pujuk bini. Heheh.. LEpas tuh carik GLUCOSE! Sbb cirits kena bg energy sket. Glucose kan gula. Terkejut aku tengok rega. RM8.80! Sebab aku mmg selalu ada stock glucose kat umah. Setahu aku, rega dia dalam RM6+. Ok, fine!


Then En Zaki tetiba dengan rendah dirinya menawarkan diri untuk belikan lunch. Hmmm itu semua agenda nak menyembuhkan hati yang sudah terguris..Hehehe so sementara nak nunggu Quaters Pounders (En Zaki giler QP tau) dan Big Mac aku (yer aku suka big mac sajorkk), aku larik gi The Store kat children's dept. Nak beli pampers. Sampai jer, lagi aku terkejut! Selalu beli paling mangkuk pun RM36.90! Tetiba hari tuh RM41.90!!!! Aku bukan nak beli 1 2. Aku nak beli satu carton! Bala mahalnya!!!! Kensel beli. Ambik burgers, off to TF.

Yer TF tuh ala2 mcm Tesco, Giant or Carrefoure kat KL tuh.. Hahahahhahaha What do u expect? Ini Temerloh maaa... So kat situ, after ambik susu gi aa kat diapers section. Semuanya naik. But cheaper sket pampers dia. RM34.90. Duluks Rm32.90 jer. Tapi biler nak ambik, giler takder size L plaks. Chin peng tul! Aku tgk Drypers ada size L, and slightly RM1 higher. So oklah, drypers pun ok per.



Izzah & Imie pakai 2 jenis pampers. Pampers Dry Comfort untuk siang. And Drypers untuk malam. Biler dah guna 2 jenis diapers, memang penggunaan diapers anak2 sangat menjimatkan. Seriously! Memula pakai huggies biru tuh, leaking sey. Maybe punggung anak2 aku tak leh pakai yg zap on kut. Kena pakai adhesive. Hahahah Lasak lorrr.. Rega diapers increase of RM9?? Kejadah apa!!????
Oklah fine! Tapi yang aku tak faham ialah, kenapa harga minyak naik..barang tak turun??? Padahal the reason barang2 reganya naik sebab harga minyak naik at the first place. So skang dah turun rega minyak, what in the world that the price of goods is still high and higher!!??? Aku tak faham!!! Seriously!!!! Dulu susu formula naik, but then aku switch from Dutch Lady to Fernleaf. Susu naik by RM6 dow! Aku nih dah la anak2 still on formula and diapers. What in the hell does the price is still increasing!!???

Giler CRAP! NONSENSE! dan lain2 bahasa sanskrit yang aku nak utarakan.. fehhh habis tuh sapa yang nak selatankan?? Jujue ko ambik selatan.. Sebab aku dah ambik utara.. Hahahahhaha giler! Sebab apa aku rasa mcm terbeban?? Satu aku anak ada 2 orang. Yang masih belum diapers free dan juga formula free. Kedua, I buy in BULK! Ketiga, aku ada fix budget every month! Keempat, kalau semuanya naik rega, maksudnya takderlah aku rasa baru nak bernafas sket. Semuanya nak sekat pernafasan aku niha. Barang En Zaki takperlah tak turun, kalau turun aku yang sengal.. Muahahahahahahhahahahahaha (GELAK ORANG JAHAT. ORANG JAHAT KENA GELAK!!! Ahaks!)

Semuanya insane!! Giler! Giler! Program penurunan harga barang my ass laaa!!!!

1 comments:

Miss Moon said...

skrg barang sangat mahal

tew la aku pun tak paham ...dah la harger minyak tuwun banyak ...tapi asal brg tak murah ...

kalau aku jadi nko pun aku tensen . Nasib la si isk dfah tak pakai pampers. kalau tak kopaks laaaaaaaaaa

 

Blog Template by BloggerCandy.com