Friday, June 24, 2011

..yerlah aku tunjuk..

..apa ada dalam parcel..isk isk isk..




p/s: alhamdulillah.. leh jadik handbag utk tahun nih.. handbag birthday tahun nih.. ekceli nak yang ada sulam2 tuh.. tapi sebab free.. aku ok jer.. kecik tapak tangan.. stadium temerloh aku tadahkan.. hehehehehheh orang lain dah berkurun lamanya pakai.. ko nak kecoh2.. ada aku kesah? :p

..baru sampai..


p/s: apa dalamnya? biarlah rahsia.. aku pun tak ingat biler masa aku pesan kat member aku nih.. dia kata dalam akhir tahun lepas.. yang bestnya ngan makhluk nih.. aku tak perlu bayar.. sebab dia hadiahkan early bday pressie.. sebab bday aku jumaat depan.. thank you much larlink.. appreciate it.. muahhhhssss!! aku nak lc corak lain.. dia bagi plain.. ok lah tuh.. free plaks tuh.. i loikeeee!!!

..tendon injury..

I've posted about my tendon wrist injury before. Read it here.

Jadinya itu adalah wrist tangan kanan. Sekarang aku sedang sakit wrist tangan kiri pulaks. That's why aku sokmo berbalut tangan kiri aku nih. Sekarang nih aku dok busy mempacking barang2 bagai. So lagi lah sakit wrist aku nih.


Honestly aku dah serik untuk bawa gi berurut.. Tangan kanan tuh gi berurut aku end up kat specialist gaks.. lepas fisio, medication bagai semua tak jalan.. terus operate.. owh sangat hazab ok! Skang dah berjangkit ke tangan kiri laks.. Doc suspect ada aku ada prob with blood and urat. tapi tendon aku yang sakit.. ntah la.. aku dah cemuih gi test after test after test.. sampai test SLE pun aku kena buat which the result hanya akan tahu dalam bulan 8 nih.. hmmm

So now, aku masih bertahan.. I cannot wear any watches.. pakai gelang tak leh.. klu sakit aku bandage dan letak minyak.. dah terlampau sakit sampai aku rasa nak potong wrist nih baru aku makan ubat yang sebutir rega RM10 tuh.. giler kedekut aku nak beli ubat.. hehehehe

p/s: just hope that tangan kiri aku masih intact sampai pindah umah k.. huhuhuhu

Thursday, June 23, 2011

..to go on vintage or not..

I love retro stuff and vintage! I love something to do with rustic look! I love flowers and something to do with the english style! But in a simple style. I love handmade though unfortunately I don't know how to sew. But I do love fabrics! Lots of them. Owh and I just only buy a metre for each of the fabric that I like.

Hik~

Eeeeee nak muntah pulak aku type perkataaan hik tuh.. Bluekkkk! Menggeletis! Hahahahahahahahha

So kan ker aku takder perabot bagai kan.. so aku try la nak cari something vintage/retro/rustic furniture kat Temerloh nih.. unfortunately lagiks takde dernya kat Temerloh nih.. Some drawers yang di google that catches my eye..





pic googled

Selalunya to have the rustic/vintage look dia akan buat some sort of sanding kat furniture tuh.. furniture tuh baru tapi akan di buat macam lama.. Tapi kan.. selalunya kalau benda2 vintage/retro stuff nih reganya adalah luar biasa mahal.. eh.. tapi aku chest drawer kat rumah.. boleh aku buat vintage/retro look? owh kena google on how to and buat homework dulu.. heheheheh

p/s: i showed this pic kat kie.. dia kata pengotor betul.. yang nak pakai lemari kotor2 buat menda? beli jer yang baru.. pengotor betull.. aku tak tahu sama ada nak nangis ke apa... hahahahaha benda tuh mmg dibuat sebegitu rupa sejak azali la wehh... isk isk isk isk..

Wednesday, June 22, 2011

..wordless wednesday..

bila anak jantan merajuk.. ;)

p/s: imie mmg kuat merajuk... jgn lah nak tinggi suara ke marah ke..ko stare dia pun dia dah sedih.. tp walaupun merajuk.. nangis.. melalak.. telinga ummi ko nih masih leh tahan lagiks.. tpi klu si kakak buat perangai macam tuh.. aku leh temporary pekak.. lain anak..lain pangainya..

..wordless wednesday..

vanilla mini cuppies with choc ganache swirl spread with love...

izzah and imie dia jilat choc ganache tuh dulu... imie lagi best.. lepas makan 2 3 cuppies.. yang ke 4 terus jilat icing campak cuppies dlm tong sampah.. cess...

di pack untuk di bawa ke umah PIL

p/s: my stress therapy is indeed baking.. but skang since kitchen umah dah huru hara.. all the pans dah di pack.. makanya..baking secara besar2an adalah ditutup buat masa sekarang..

Tuesday, June 21, 2011

......

...what an eff-ed up day! i want to let it out but it seems to stuck.. and i am stress out and might knock up some sense into this person that makes me annoyed.. just hope that i didn't end up in jail yer...

p/s: biler aku meroyan.. aku dah tak pikir saper dah.. dan action melebihi dari akal.. so please pray for my patience k.. moga2 kesabaran itu masih ada..amin..

 

Blog Template by BloggerCandy.com