Thursday, February 24, 2011

..diaperless and bottleless..

I'm a proud ummi when my doter has been diaperless for over a year now and recently bottleless for a month.

Weeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhooooooooooooooooooooooooooooooo!!!!!!!

When she was 1 year plus.. immediately after warded 3 days for virus infection..

Macam mana aku train?? Owh aku tak train.. Tapi saiko yang lebey. Hahahahaha.. ummi dia orang kan pandai saiko.. Izzah dah tak pakai pampers for over a year. Tapi dah tak pakai pampers day and night recently nih jer.. baru seminggu tak pakai pampers pada waktu malam.. So kira macam accomplish jugak la.. Mencapai target mak nih lah jugak.. Among my other resolutions for 2011.. Alhamdulillah...


when she was 1 year plus..masa nih Kie gi merakit.. aku pregnant with imie..gi KL tgk my parents nak gi Umrah..

Diaperless dah accomplished! Pasal bottleless?? Memang susah sikit pada mulanya. Tapi macam biasa.. ayat2 saiko kena lebey sikit. Biasanya kaum2 mak nih.. selalunya pandai saiko.. Tapinya aku nih tak pandai saiko kat laki.. kang aku kena saiko balik.. Takperlah leh apply skill kat anak2 jer.. muehehehehehe

Hari pertama bottless tuh.. memang rusuhan la.. Tambah macam korang tak tahu.. Izzah adalah pentantrum tegar! Kalau dia merusuh.. masyaAllah.. aku laki bini pun leh angkat kaki selamatkan diri masing2.. Kalau tak confirm cedera kalau still lagi stay kat situ.. Tapi sib baik hari pertama tuh, besides rusuhan and all.. she manage to do it!

 You know, walaupun marah.. baran.. merusuh.. tapi biler aku offer susu.. dia kata tak nak!!! Yerrrrrr.. dalam kepala ada batuu juga duduk.. kecik2 dah egooo.. kang aku tampaq kang naya jerrr... Macam2 dia kulikan aku.. nak cicah roti bakar dalam nescafe laaa.. nak cicah roti lembik dalam nescafe lah.. nak minum oat la.. nak mandi shower kat atas la.. nak pakai baju princess for tidur laa.. nak pakai baju pusing untuk tidur la.. kang aku selegi kang bersepai muka...!

Tapi tulah.. sib baik aku inherited sikap penyabar mak.. walaupun tak 100%.. tapi adalah gaks unsur2 penyabar tuh... Pasal tantrum Izzah nanti aku buat entry kalah mati punya.. A mixed entry of sad, happy etc.. Maleh nak citer lelebey.. sampai aku ngalir air mata lah.. punyalah tak tahan aku nih.. Ingat senang ker aku nak kuar air mata nih.. isk isk isk...

Masa gi KLIMS2010 baru nih.. aku nak ambik gambo sport rim.. tetiba muncul budak bertuah nih..

Apa2 pun.. lega sikit anak dah tak menyusu.. Tapi kena prepare kepada loss of weight a bit.. lepas tuh dah ok sikit.. Yang penting.. biler dah tak menyusu.. vitamin kena bagi.. especially yang ada lysine.. so that dia leh tambah nafsu makan tuh.. Sib baik budak.. kalau tak confirm aku bagi obimin jer.. heheheheh

So far Izzah memang banyak makan.. tapi skang nih sejak dah sekolah.. kat umah nakal ya Rabbi.. tapi kat sekolah ok.. lepas tuh dah tak mau tidur siang.. tuh belum lagi part merusuh ngan mengamuk menjerit2 terpekik2 lagik.. isk isk isk .. 3 hari 3 malam pun tak habis aku nak citer perangai Izzah nih.. silap2 leh sampai berbulan lamanya..

p/s: Biler jadik parents masa untuk menjadi singa adalah di luar kawalan.. tapi pandai2 lah ko nak handle kelionan itu.. sebabnya kalau tak leh handle.. maka ko jadiklah suspect 15999 tuh..

0 comments:

 

Blog Template by BloggerCandy.com