Thursday, May 16, 2013

..ikan tembakang mak iloi-loi..

Dulu masa bujang, aku memang tak suka ikan. Sebab hanyir. Expecially ikan sungai. Memang aku allergic. Terasa tekak nih kembang semacam jer.. Tapi bila dah kahwin ngan Kie, slow-slow ubah dari tak makan terus makan.. Nih sebab Kie makan ikan.. dan membesar ngan ikan sungai.. Bapak mertua aku selalu menjaring ikan di Sungai Semantan.


ikan tembakang yang comell.. tengaok senyum jer kan.. :)

Aku kalau nak makan ikan sungai.. senang jer.. tanya FIL aku.. ada ke tak.. kalau ikan halus2 tuh aku tak gemo sangat since banyak tulang.. ikan tembankang nih ok.. tak ada tulang halus.. anak2 pun sesuai jer makan.. 

ikan yang telah siap disiang dan asamkan.. :)

Satu jer aku tak suka ikan nih.. sebab payah nak siang.. bapok kerasnya.. selalunya kalau beli dari FIL, aku minta tolong MIL aku yang siangkan.. dia kenalah siangkan, sbb yang nak makan anak jantan dia gak.. heheheheheh tapi kalau MIL tak ada, terpaksalah gaks aku siangkan.. tapi ngomel2 la mulut nh.. sbb klu kena yang mcm duri keras tuh.. perghh.. rasa nak campak jer ikan nih...

nih bukan otak.. nih telur ikan tembakang.. izzah's faveret.. :)

Ikan tembakang nih aku selalunya goreng kunyit jerlah.. sebab kie pemakan ikan goreng tegar.. hahahha.. other than that aku gulai lemakkan ikan nih.. gulai lemak cili padi.. meletops.. telur nih aku goreng kunyit jer.. since izzah memang suka makan..

p/s: aku nak bekfes jap.. demam nih gara2 semalam berhujan.. dapat makan sup2 nih.. sedap nih.. ;)

2 comments:

eray said...

sedapnya ikan sungai....tp tak pernah makan yang nie..mesti sedap kan..

http://welovesusuibu.blogspot.com/2013/05/tips-tambah-susu-ibu-10-rahsia-dibongkar.html

Roney said...

sedapnya telur ni masak lemak cili api....

 

Blog Template by BloggerCandy.com